تقاضای مشاوره

رد کردن لینک ها

تخلفات فروشگاه های اینترنتی و نحوه شکایت از آن ها

فروشگاه های اینترنتی و مسائل پیرامون آن

 

تخلفات فروشگاه های اینترنتی و نحوه شکایت از آن ها – این روزها شرایط اجتماعی و بروز بیماری کرونا شرایط خوبی را برای کسب و کار های اینترنتی ایجاد کرده است .

با افزایش تعداد فروشگاه های اینترنتی خرید از این فروشگاه ها مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است

و به دلیل مزایایی از جمله

حق انتخاب

مقایسه قیمت ها

صرفه جویی در زمان

انرژی و سهولت دسترسی 24 ساعته

روز به روز به تعداد خریداران فروشگاه های اینترنتی افزوده می شود.


در نتیجه

این اتفاق باعث ایجاد مشکلات و مسائلی همچون معیوب بودن کالا و یا عدم تحویل کالا نیز می شود

که در این مقاله به بررسی نکاتی که می تواند خرید شما را از فروشگاه های اینترنتی در دسته ی خرید های امن قرار دهد می پردازیم.

در نهایت روش های شکایت از تخلفات فروشگاه های اینترنتی را به شما آموزش می دهیم ؛ با ما همراه باشید.

تخلفات فروشگاه های اینترنتی و نحوه شکایت از آن ها
تخلفات فروشگاه های اینترنتی و نحوه شکایت از آن ها

برای دریافت مشاوره تماس بگیرید

چگونه خرید اینترنتی امن داشته باشیم ؟

 

امروزه خریدن یک دامنه ی اینترنتی ، فضای میزبانی وب سایت ، قالب سایت و کانال رسمی تلگرام و اینستاگرام درعرض چند دقیقه و با صرف هزینه ای ناچیز امکان پذیر می باشد

و همین امرباعث شده تا شاهد فروشگاه های اینترنتی نامعتبر باشیم

همواره برای داشتن خریدی امن به موارد زیر دقت نمایید.

اعتبار سایت ، محصول و فروشنده

همواره به تعداد محصولات موجود در سایت ، طبقه بندی درست آن ها ، سابقه کاری فروشگاه و اطلاعات تماس و مکان معتبر دقت کنید

و در رابطه با پیج های اینستاگرامی ، با توجه به ایجاد سامانه های افزایش لایک ، کامنت و فالوئر ، صرفا تعداد زیاد این عوامل را به عنوان یک فروشگاه معتبر در نظر نگیرید

چرا که به راحتی قابل خرید می باشد .

جهت اطمینان بیشتر می توانید از رضایت مشتریانی که محصول به دستشان رسیده است

و عکس محصول را برای تشکر از پیج ارسال کرده اند استفاده نمایید

اما لزوما این امر به منزله مورد اطمینان بودن یک پیج اینستاگرامی محسوب نمی شود.

در نهایت دامنه قیمتی کالای مدنظر خود را در نظر داشته باشد و بدانید هیچ ارزانی بیش از حدی بی حکمت نیست

و چنانچه با تغییرات شدید قیمت مواجه شدید به آن فروشگاه اطمینان نکنید ؛

مثلا اگر یک محصولی که رنج قیمتی آن بین صد تا صد و پنجاه هزارتومان است را در پیج یا سایتی با قیمت پنجاه هزارتومان پیدا کردید به آن فروشگاه اطمینان نکنید.

 

برای گرفتن مشاوره غیر حضوری کلیک کنید

تخلفات فروشگاه های اینترنتی و نحوه شکایت از آن ها
تخلفات فروشگاه های اینترنتی و نحوه شکایت از آن ها

خرید از فروشگاه های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی

یکی از عوامل مهم توسعه تجارت الکترونیکی ، ایجاد اعتماد و اطمینان در میان کاربران خدمات الکترونیکی می باشد

و تائید کسب وکار اینترنتی توسط یک موسسه و مرکز ثالث ، بیشترین تاثیر را در مراجعه و اعتماد خریداران به کسب و کار اینترنتی دارد

و در این حالت خریدار از محفوظ ماندن اطلاعات خود و خریدی ایمن احساس امنیت بیشتری دارد.

در ایران مرکز توسعه تجارت الکترونیکی مسئولیت ایجاد زیر ساخت های امنیت و اعطای نماد اعتماد الکترونیکی به کسب و کار های اینترنتی را برعهده دارد

و این نماد به شکل یک علامت در بالای سایت هایی که از نظر قانونی فعالیت آنان مورد تائید است به نمایش در می آید و ستاره های نماد به معنای سطح اعتماد و کیفیت عملکرد وب سایت است که هرچه تعداد این ستاره ها بالاتر باشد نشان دهنده سطح بالاتر اعتماد و کیفیت بهتر عملکرد وب سایت است.

برای اطمینان از نماد سایت و فعالیت قانونی آن بر روی علامت کلیک کنید

تا وارد صفحه مربوط به کسب و کار در سامانه شوید و بتوانید در آن صفحه اطلاعات سایت فروشنده ، مالک و تاریخ اعتبار نماد را مشاهده نمایید.

 


مطالعه بیشتر

وکیل شکایت ازسایت، فروشگاه اینترنتی

بررسی آماری تخلفات فروشگاه های اینترنتی در مرکز توسعه تجارت الکترونیکی | وکیل سایبری

چگونه فروشگاه های اینترنتی مجوز می گیرند؟ | تجارت الکترونیک | وکیل سایبری

خرید از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک امنیت است | وکیل سایبری

چگونه از فروشگاههای اینترنتی تلگرامی و اینستاگرامی شکایت کنیم

فروشگاه های مجازی

لزوم اخذ مجوز کسب فروشگاه های اینترنتی | وکیل سایبری


 

استفاده از درگاه پرداخت امن

تخلفات فروشگاه های اینترنتی و نحوه شکایت از آن ها – بیشترین کلاهبرداری های اینترنتی هنگام خرید اینترنتی اتفاق می افتد و یکی از مهمترین راه های جلوگیری از سرقت اینترنتی ، شناخت درگاه های اینترنتی جعلی است.

برای شناسایی این صفحات به آدرس URL  سایت دقت نمایید

 

تا حرفی کم یا زیاد نباشد و چنانچه آدرس سایت با https  آغاز نمی شد از آن صفحه دوری کنید و حتما به s  انتها دقت کنید.

همچنین برای اطمینان بیشتر می توانید یک بار اطلاعات کارت بانکی خود را به صورت اشتباه وارد نمایید ،

در صورتی که با پیغام خطا مواجه شدید یعنی درگاه جعلی نیست اما اگر پیغام عملیات با موفقیت انجام شد را مشاهده کردید بدانید با یک درگاه جعلی مواجه هستید.

 

برای مشاوره با دپارتمان تخصصی وکیل سایبری همین الان اقدام کنید

پرداخت وجه بعد از تحویل کالا

 

همواره سعی نمایید تمام خرید های خود را از سایت های دارای نماد الکترونیکی انجام داده و تا قبل از اطمینان از سالم بودن جنس ، مشاهده فیزیکی کالا ، اصل بودن کالا و… هیچ گونه وجهی را انتقال یا پرداخت نکنید و حتما اصول پرداخت وجه بعد از تحویل کالا را رعایت نمایید.

تخلفات فروشگاه های اینترنتی و نحوه شکایت از آن ها
تخلفات فروشگاه های اینترنتی و نحوه شکایت از آن ها

3هشدار های نهایی جهت خرید ایمن از فروشگاه های اینترنتی

 

1-از کیبورد های مجازی خود سایت یا رایانه برای درج اعداد شماره کارت ، رمز اینترنتی ، تاریخ انقضا و CVV2  استفاده نمایید.


2-دقت کنید کد امنیتی که قرار است وارد کنید عکس نباشد و برای اطمینان از این موضوع کلید رفرش را یک مرتبه فشار دهید تا تغییرات حروف برای شما مشهود گردد و اگر این کد امنیتی تغییر نکرد سایت مورد نظر جعلی می باشد.


3-بر روی سیستم خود آنتی ویروس فعال داشته باشید.

5 روش شکایت از تخلفات فروشگاه های اینترنتی

برای شکایت از فروشگاه های اینترنتی به پنج روش می توانید اقدام نمایید که در ادامه مطالب به توضیح هر یک به صورت کامل می پردازیم.

شکایت از طریق سامانه نماد اعتماد الکترونیکی

برای شکایت از طریق سامانه نماد اعتماد الکترونیکی ، فروشگاه اینترنتی باید دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشد و برای این امر کافی است تا به سایت https://enamad.ir  مراجعه نمایید و سپس بر روی آیکون ورود به سامانه ثبت شکایات کلیک نمایید و شکایت خود را ثبت نمایید.

شکایت از طریق اتحادیه کسب و کارهای مجازی

 

اتحادیه کسب وکارهای مجازی ، اتحادیه ای صنفی برای کسب و کارهای مجازی می باشد

و اگر سایتی که از آن خرید خود را انجام داده اید عضو این اتحادیه باشد نماد این اتحادیه را در صفحه اول وب سایت خواهید دید

و برای شکایت از این طریق می توانید به وب سایت رسمی اتحادیه به آدرس https://ecunion.ir  مراجعه نمایید

و بر روی قسمت شکایت کلیک کرده و شکایت خود را ثبت نمایید.

تخلفات فروشگاه های اینترنتی و نحوه شکایت از آن ها
تخلفات فروشگاه های اینترنتی و نحوه شکایت از آن ها

به مشاوره آنلاین نیاز دارید؟ … کلیک کنید

شکایت از طریق پلیس فتا

پلیس فتا به صورت تخصصی و از طریق تجهیز منابع مختلفی همچون نیروی انسانی ، دانش و تجهیزات لازم نسبت به تامین امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات با رویکرد مقابله با جرائم از طریق پیش بینی ، پیش گیری و کشف جرائم اقدامات لازم را انجام می دهد

و در این روش فرد شاکی با ورود به صفحه پلیس فتا می تواند روی آیکون ثبت گزارش کلیک نماید

و شکایت خود را ثبت کند و پس از ثبت شکایت یک کد پیگیری به شما داده می شود که می توانید مراحل شکایت خود را پیگیری نمایید.

 

شکایت از طریق سازمان تعزیراتی حکومتی

مواردی از جمله کم فروشی ، احتکار ، گران فروشی ، تقلب ، امتناع از عرضه کالا و مواردی این چنینی موضوع قانون تعزیرات حکومت می باشد و می توانید از طریق شماره 135 با این سازمان تماس بگیرید و شکایت خود را ثبت نمایید همچنین ثبت شکایت از طریق سایت tazirat-gov.ir  نیز امکان پذیر است.

شکایت از طریق مراجع قضایی

در این روش با داشتن مدارک کافی از جمله رسید واریز وجه و هر مدرک دیگری که در دست دارید به دادسرای جرائم رایانه ای محل سکونت خود مراجعه کرده و شکایت خود را با نوشتن شکوائیه مطرح نمایید.

 

نوشته های پیشین

 

حساب اجاره ای و مجازات اجاره کارت بانکی

روشهای هک اینستاگرام

ارز دیجیتال اتریوم

به گفتگو بپیوندید

بازگشت به بالای صفحه
شروع گفتگو
به مشاوره نیاز دارید ؟
سلام
نیاز به مشاوره آنلاین دارید ؟
اگر نرم افزار واتس‌آپ ندارید لطفاً با شماره 09306734250 جهت مشاوره تماس بگیرید.