[vc_row][vc_column][vc_column_text]ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که با تیترهایی همچون کار اینترنتی در منزل با درآمد بالا و بدون هیچ تخصصی روبه‌رو شده باشید، لذا بهتر است بدانید افرادی که از این تیتر استفاده می‌نماید، طعمه‌هایشان را از میان افرادی که به دنبال درآمد بالا که اغلب سواد و تخصص کافی ندارند انتخاب می‌کنند. این دسته از کلاهبرداران از شما می‌خواهند یک حساب بانکی جدید ایجاد نموده و اطلاعات حساب خود را در اختیارشان قرار دهید و شما نیز باتوجه‌به اینکه موجودی حساب صفر است خیال می‌کنید که هیچ خطری با انجام این کار شما را تهدید نخواهد کرد؛ در این مقاله ما به بررسی و شرح این نوع از کلاهبرداری می‌پردازیم با ما همراه باشید.

نحوه سوءاستفاده از اجاره حساب‌های بانکی

پول حاصل از اعمال خلاف مانند قاچاق مواد مخدر، پول‌شویی، انجام فعالیت‌های تروریستی، قمار، فیشینگ، قاچاق کالا و سایر روش‌های سرقت اموال از اینترنت است که پیگرد قانونی به همراه دارد و نمی‌توان از این‌چنین پول‌ها به صورت عادی استفاده نمود زیرا هر زمان که شناسایی شود بلوکه می‌گردد. بنابراین آن فرد بعد از پول‌شویی برای این که شناسایی نشود پول را به حساب یک قربانی واریز می‌کند که این فرد قربانی همان افرادی هستند که به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه، کارت بانکی خود را در اختیار این کلاهبرداران قرار می‌دهند. در نهایت پس از شکایت، فرد قربانی باید در قبال این عمل پاسخگو باشد پرا که تمام نقل و انتقالات پول از طریق حساب این فرد صورت گرفته است.

اجاره کارت‌های بانکی در سایت‌های شرط‌بندی

افرادی که سایت‌های قمار و یا شرط‌بندی را می‌گردانند همواره به دنبال اجاره کارت، شماره حساب بانکی و درگاه بانکی از شهروندان هستند تا اعمال خلاف و مجرمانه خود را از این طریق پیش ببرند و از دست قانون فرار کنند. این مجرمان حرفه‌ای در جامعه به دنبال افراد کم درآمد هستند تا با پرداخت مبلغی به صورت ماهانه به این افراد، تمام اطلاعات آنها را در دست بگیرند و برای توسعه سایت‌های شرط‌بندی خود به عنوان مباشرت در جرم است و مطابق با قانون مجازات اسلامی ایران با این افراد برخورد می‌شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”9600″ img_size=”full” alignment=”center”][vc_column_text]

اجاره حساب‌های بانکی در خرید و فروش ارز دیجیتال

در دنیای امروزه با توجه به گسترش مشارکت و سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال، کلاهبرداران از افراد قربانی (با عنوان انجام کار اینترنتی در منزل با درآمد بالا و بدون نیاز به هرگونه تخصصی) درخواست می‌کنند تا علاوه بر ایجاد حساب بانکی، یک اکانت نیز در صرافی ارز دیجیتال ایجاد نموده و پس از احراز هویت، اکانت را در اختیار فرد کلاهبردار قرار دهند. بنابراین در این حالت هیچ گونه نام و نشانه‌ای از فرد کلاهبردار به میان نمی‌آید چرا که تمام مراحل با اطلاعات فرد قربانی انجام و ثبت شده است. در نهایت فرد کلاهبردار و سودجو با پول کثیفی که از این طریق به دست آورده است اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال می‌کند و ازآنجایی‌که این‌گونه سایت‌ها ماهیت غیر متمرکز دارند غیر قابل ردیابی و شناسایی هستند که باعث می‌شود رد پای فرد کلاهبردار به صورت کلی حذف گردد و فرد قربانی مورد مجازات قرار گیرد.

اقدامات لازم در صورت پشیمان شدن از کرایه کارت‌های بانکی

اگر که کارت بانکی، شماره حساب و یا درگاه بانکی خود را برای اجاره در دسترس دیگران قرار دادید و سپس پشیمان شدید؛ ابتدا از فرد مورد نظر بخواهد تا کارت و یا شماره حسابتان را به شما واگذار کند و در صورت پس دادن حتماً نسبت به تغییر رمز اول و دوم خود اقدام نمایید. چنانچه موفق به دریافت اطلاعات خود نشدید با مراجعه به بانک و سوزاندن کارت و یا مسدود نمودن آن از ایجاد اعمال مجرمانه فرد کلاهبردار جلوگیری نمایید.

مجازات کرایه دادن کارت‌های بانکی

اگر که فردی کارت خود را به فرد دیگری برای اجاره واگذار نماید و وجهی را که منشأ آن‌ها از اعمال مجرمانه بوده است را در حساب بانکی خود نگهداری و یا اقدامی نسبت به نقل و انتقال آنها انجام دهد، علاوه بر معاونت در جرم اصلی و تحمل مجازات مقرر برای آن جرم، به جرم پول‌شویی که مجازات آن استرداد تمام وجوه تراکنش شده و سود بانکی مقرر و جزای نقدی به میزان یک چهارم مبلغ تراکنش شده است، محکوم می‌گردد.
علاوه بر آن بر اساس قانون مالیاتی، اجاره‌دهندگان حساب را با مشکل بزرگی در زمینه پرداخت مالیات با رقم‌های نجومی روبه رو می‌کند و همچنین برای اجاره‌دهندگان نیز، پرونده‌هایی با عنوان پول‌شویی تشکیل می‌شود و برای وثیقه باید مبلغ کامل حساب و تراکنش‌های مالی انجام شده را وثیقه قرار دهند که با توجه به رقم سنگین و توانایی مالی پایین افراد قربانی، زمینه‌ساز زندان برای اجاره‌دهندگان کارت بانکی می‌گردد.[/vc_column_text][vc_single_image image=”9601″ img_size=”full” alignment=”center”][vc_column_text]

چگونه اجاره‌دهنده حساب بانکی خود را مبری کند؟

به صورت ظاهری و قانونی تمام مسئولیت ناشی از اجاره دادن حساب بانکی بر عهده صاحب حساب می‌باشد.
فرد اجاره‌دهنده حساب بانکی در صورت انجام تخلف و یا جرمی در هر شرایطی مسئول می‌باشد ولی امکان دارد که بتواند با اثبات این موضوع که شخص دیگری از این حساب استفاده می‌کرده است، مسئولیت این موضوع را به فرد دیگری منتقل نماید. به‌عنوان‌مثال اگر شاهدی داشته باشد و یا قراردادی با فرد استفاده‌کننده از کارت بانکی در این زمینه نوشته باشد، می‌تواند به روند اثبات بی‌گناهی او کمک‌کننده باشد.

توصیه‌های امنیتی در خصوص استفاده از کارت‌های بانکی

به هیچ عنوانی اطلاعات حساب بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید زیرا در شرایطی که از حساب بانکی شما به قصد مجرمانه استفاده شود، عواقب ناشی از آن بر عهده صاحب حساب خواهد بود.
از تیترها و تبلیغات با عنوان‌های ذکر شده در زیر و یا مشابه آن‌ها دوری نمایید.
– افزایش تضمینی معدل حساب جهت دریافت وام
– با اجاره کارت بانکی میلیونر شو
– کار اینترنتی در منزل با درآمد بالا و بدون تخصص
– بازی کن پول در بیار و …
اگر که اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه‌ای داشتید، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolic.ir در قسمت ارتباطات مردمی گزارش نمایید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *