آدرس: کرج، بلوار طالقانی شمالی، برج سایه، طبقه ۱۰، واحد ۳۱

info@vakiltabatabaee.ir

جستجو کردن

نحوه کنترل اینستاگرام فرزندان

کنترل اینستاگرام
اشتراک گذاری مقاله

نحوه کنترل اینستاگرام فرزندان امری مهم و حیاتی ست که والدین و مراقبان باید به آن رسیدگی کنند.

اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام یک برنامه رسانه اجتماعی می باشد که برای به اشتراک گذاری عکس، فیلم و پیام استفاده می شود. با ویژگی‌هایی مانند استوری، فید، لایو، تلویزیون اینستاگرام و پیام‌رسانی، نوجوانان از اینستاگرام برای نمایش لحظات مهم، اشتراک‌گذاری لحظات روزمره، حفظ ارتباط با دوستان و خانواده، دنبال کردن افراد مشهور مورد علاقه‌شان و ایجاد انجمن‌های پشتیبانی و دیدار افرادی که علایق آنها را به اشتراک می گذارد، استفاده می‌کنند.

حداقل سن برای استفاده از اینستاگرام

حداقل سن مطابق با قانون حفاظت از حریم خصوصی کودکان در ایالات متحده 13 سال می باشد. اما برخلاف قوانین، برخی از کودکان کوچکتر عمداً تاریخ تولد نادرستی را اغلب با اجازه والدین وارد می کنند. اینستاگرام اگر از اکانت های زیر سن قانونی مطلع شود و نتواند تأیید کند که کاربر بالای 13 سال می باشد، آنها را حذف می کند.

نوجوانان باید با استفاده از تاریخ تولد صحیح خود وارد این پلتفرم شوند زیرا اینستاگرام برای افراد زیر سن قانونی دارای تدابیر ویژه ای می باشد. برای مثال، اینستاگرام حساب‌های عمومی خردسالان را به بزرگسالان توصیه نمی‌کند و بزرگسالان نمی‌توانند به خردسالانی که آنها را دنبال نمی‌کنند پیام ارسال کنند.

کنترل اینستاگرام

خطرات موجود

مهمترین مواردی که والدین نگران آنها هستند در همه رسانه های اجتماعی معمول می باشد: رفتار بد در میان همسالان، مواجهه یا ایجاد محتوای نامناسب یا خطرناک، استفاده بیش از حد، و البته حریم خصوصی. همچنین این خطر وجود دارد که کاربران خود را با دیگران مقایسه کنند که این مسئله می تواند بر احساس رفاه آنها تأثیر بگذارد. والدین همچنین نگران این هستند که افرادی که فرزندانشان نمی شناسند بتوانند مستقیماً با آنها تماس بگیرند.

چگونه می توانیم به نوجوانمان کمک کنیم که دیدگاهش را حفظ کند؟

اینستاگرام اغلب نشان دهنده روایت خاصی از زندگی یک فرد می باشد. برخی از کاربران اینستاگرام از طریق آرایش، نورپردازی، کمد لباس و در برخی موارد حتی جراحی پلاستیک، تلاش زیادی را صرف می‌کنند تا خود را واقعاً زیبا نشان دهند. دیگران تمام تلاش خود را می کنند تا زندگی خود را بسیار جالب یا سرگرم کننده جلوه دهند. بنابراین نباید در معرض تله مقایسه قرار بگیریم. مردم به ندرت در مورد لحظات غمگین یا خسته کننده خود پست می گذارند، اما همه آنها این لحظات را هم تجربه می کنند. نوجوان خود را تشویق کنید که خودش را با دیگران مقایسه نکند. حتی مدل‌های حرفه‌ای هم در بیشتر مواقع تا این اندازه عالی نیستند.

آیا ابزارهایی برای محافظت از حریم خصوصی و ایمنی در اینستاگرام وجود دارد؟

بله. نوجوانان می توانند با حفظ یا خصوصی کردن حساب خود شروع کنند تا فقط افرادی که آنها را تأیید می کنند بتوانند عکس ها، ویدیوها و پست های آنها را ببینند و در مورد آنها نظر دهند. همچنین ابزارهایی برای مسدود کردن افراد و گزارش پست‌های نامناسب وجود دارد. اینستاگرام علاوه بر ممنوع کردن افرادی که مکرراً قوانین آن را نقض کرده‌اند، اکنون حساب‌هایی را با «رفتار مشکوک احتمالی» علامت‌گذاری می‌کند و از تعامل آن حساب‌ها با حساب‌های جوانان جلوگیری می‌کند.

توصیه های بیشتر در مورد ایمنی و رفاه در اینستاگرام

حساب را خصوصی بسازید یا نگه دارید. به طور پیش‌فرض، حساب‌ها برای نوجوانان زیر 16 سال خصوصی هستند. اگر حساب نوجوان شما خصوصی نیست، می‌توانند (و در بیشتر موارد باید) با رفتن به صفحه پروفایل (روی عکس پروفایل در پایین سمت راست ضربه بزنید) و تنظیمات آن را خصوصی کنند. حساب خصوصی به این معناست که فقط افرادی که نوجوان شما آنها را به عنوان دنبال کننده می پذیرد می توانند پست های آنها را ببینند یا روی آنها نظر بگذارند یا برای آنها پیام ارسال کنند. به خاطر داشته باشید که هیچ راهی برای والدین وجود ندارد که حساب را به صورت خصوصی قفل کنند، بنابراین باید قوانین خانوادگی را در مورد تغییر تنظیمات (و عواقب نقض قوانین) ایجاد کنید.

برخلاف فیس‌بوک، اینستاگرام افراد را ملزم نمی‌کند که از نام واقعی خود استفاده کنند و به کاربران اجازه می‌دهد تا حداکثر 5 حساب کاربری با قابلیت جابجایی بین آنها داشته باشند. برخی از جوانان انتخاب می‌کنند تا حساب‌های جداگانه و خصوصی‌تری ایجاد کنند که در آن پست‌های «واقعی‌تری» را در میان گروهی از دوستان منتخب به اشتراک بگذارند.

ارتباطات مثبت را در اولویت قرار دهید.

نوجوانان، به خصوص نوجوانان کم سن تر، فقط باید با افرادی که در زندگی واقعی می شناسند تعامل داشته باشند و فقط دنبال کنندگانی را که می شناسند بپذیرند. اینکه مردم چه چیزی و چه کسانی را در اینستاگرام می بینند تا حد زیادی به این بستگی دارد که چه کسانی را دنبال می کنند و چه محتوایی را جستجو می کنند. کنترل این جنبه‌های یک حساب کاربری و ارتباط با دیگران و جستجوی محتوا به روشی آگاهانه تأثیر زیادی بر تجربه هر کسی در اینستاگرام خواهد داشت.

تنظیمات حریم خصوصی را مدیریت کنید.. تنظیمات حریم خصوصی برای کنترل اینکه چه کسی با نوجوان شما و محتوای آنها تعامل داشته باشد، وجود دارد. تنظیمات حریم خصوصی را با هم بررسی کنید. با مراجعه به بخش تنظیمات و حریم خصوصی، امکانات مختلفی وجود دارد که نوجوانان می‌توانند تصمیم‌گیری در مورد نحوه تعامل دیگران با پست‌ها، تگ‌ها، پیام‌ها، فعالیت آنلاین و سایر موارد را داشته باشند.

مسدود کردن و گزارش. کاربران می توانند هر کسی را که آنها را آزار می دهد مانند ارسال پیام های مستقیم زیادی برای آنها یا تلاش برای درگیر کردن آنها در یک مکالمه آزاردهنده مسدود کنند. برای مسدود کردن یک کاربر، به پرفایلش بروید، روی سه نقطه ضربه بزنید و مسدود کنید. برای گزارش محتوای نامناسب یا هر چیزی که دستورالعمل‌های انجمن اینستاگرام را نقض می‌کند، به پروفایل بروید، روی سه نقطه ضربه بزنید و گزارش دهید. گزارش کاملاً ناشناس باقی می ماند.

زمان صرف شده در اینستاگرام را پیگیری کنید. اینستاگرام ابزارهایی برای کمک به افراد در مدیریت زمان صرف شده در برنامه را دارد. می‌توانید یادآورهای روزانه را تنظیم کنید تا زمانی که وقت استراحت فرا می‌رسد، هشدار دریافت کنید و همچنین اعلان‌ها را بی‌صدا کنید. در بخش تنظیمات، و بعد از آن قسمت فعالیت شما می توانید به این کنترل‌ها دسترسی پیدا کنید. در بالا، داشبوردی وجود دارد که میانگین زمان صرف شده در اینستاگرام در آن دستگاه را نشان می‌دهد. برای مشاهده کل زمان برای یک روز خاص، بر روی هر نوار ضربه بزنید.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات جدید