آدرس: کرج، بلوار طالقانی شمالی، برج سایه، طبقه ۱۰، واحد ۳۱

info@vakiltabatabaee.ir

جستجو کردن

وکیل اجرت المثل کرج

زمان انتشار: 00:27
تاریخ انتشار: 2022-02-21
نویسنده: Yasaman Nazarian
تعداد نظرات: بدون نظر

اجرت المثل زمانی مطرح است که شوهر برای طلاق دادن زن اقدام بکند و دلایلی مانند عدم تمکین را مطرح کند و توان اثبات آن را نداشته باشند. مشاوره گرفتن از وکیل اجرت المثل(به انگلیسی: the lawyer of the proverbial reward ) در چنین مواقعی اهمیت زیادی پیدا می کند. هر زنی با دانستن اینکه اجرت المثل چیست و چگونه می ‌توان آن را دریافت کرد، قطعاً می تواند از حقوق خود دفاع کند. بعد از اینکه دعوا در دادگاه مطرح شد، زوجه می تواند با کمک وکیل دریافت اجرت المثل برای اقداماتی که انجام داده و وظیفه وی نبوده است، تقاضای اجرت المثل داشته باشد. البته این کار باید با ارائه مدارک و مستندات کافی صورت بگیرد.

زوجه برای ارائه این درخواست باید کارهای خود را به خوبی در دادگاه شرح دهد و با توجه به تشخیصی که صورت می‌گیرد، مبلغ معینی به او پرداخت خواهد شد. اجرت المثل تنها برای ازدواج های مدخوله بوده و به کسانی که در دوران نامزدی جدا می شوند، تعلق نخواهد گرفت. با مراجعه حضوری یا گرفتن مشاوره تلفنی از وکیل اجرت المثل در تهران، افراد قادر خواهند بود تا اطلاعات کافی در مورد اجرت المثل بدست آورند. با کمک گروه حرفه ای وکلای حقوقی در این زمینه، قطعاً بهترین راهکار به شما ارائه خواهد شد. برای استخدام وکیل دریافت اجرت المثل بهتر است که از وکلای با تجربه در این زمینه کمک گرفته شود.

اجرت المثل چیست و چگونه دریافت می شود؟

اجرت المثل به عنوان حقوقی برای زنان در نظر گرفته شده است و از نظر قانونی باید به آنها پرداخت شود. این مبلغ به ازای اقداماتی پرداخت می ‌شود که زنان وظیفه ای برای انجام آن نداشته اند. مطابق با قانون، تمکین به دو صورت عام و خاص از جمله وظایف زنان شمرده می‌شود که باید در مقابل همسر انجام شود. تمکین به معنای پذیرفتن همسر و رعایت شئونات است. از وظایف وکیل اجرت المثل، توضیح کامل موارد مربوط به تمکین زوجه است.

به نوعی می ‌توان گفت که تمکین عام فرمانبرداری از همسر است. تمکین خاص مربوط به وظیفه زناشویی است. در این شرایط، زن نباید از خواسته ی مرد سر باز کند، مگر این که از نظر شرعی مانعی وجود داشته باشد. شیر دادن به فرزند و انجام کارهای منزل، اقداماتی هستند که می ‌توان به خاطر آنها درخواست اجرت المثل داشت.

به این ترتیب وکیل دریافت اجرت المثل با استناد به ماده ۳۳۶ قانون مدنی دادخواستی را مطرح خواهد کرد. مدت زمان دریافت اجرت المثل در صورت همکاری همسر، قطعاً خیلی کمتر خواهد بود. با کمک وکیل با تجربه در این زمینه، زوجه زودتر به نتیجه خواهد رسید. برای دریافت اجرت المثل شرطی وجود دارد که زوجه باید آن را رعایت کرده باشد.

در این شرط، مهم است که زن قصد تبرع نداشته باشد. درخواست طلاق باید از طرف شوهر باشد در صورتی که طلاق به دلیل عدم تمکین زن از مسائل جنسی و اخلاق نامناسب می باشد اجرت المثل تعلق نخواهد گرفت.

وکیل اجرت المثل کرج

ضرورت داشتن وکیل دریافت اجرت المثل

با توجه به اینکه اجرت المثل نیاز به دلیل دارد و باید آن را اثبات کرد، برای اینکه نتیجه لازم از دادگاه گرفته شود، حضور وکیل اجرت المثل الزامی است. برای پیدا کردن وکیل اجرت المثل در تهران کافیست که فرد با موسسه های حقوقی تماس گرفته و مسئله خود را مطرح کند.

با توجه به قوانین موجود در دادگاه ها زوجه به تنهایی هم می تواند اجرت المثل زندگی با همسر خود را مطالبه کند. با توجه به روندی که در دادگاه ها وجود دارد، عدم حضور وکیل نتیجه دادگاه را تغییر می دهد. با توجه به این که دریافت اجرت المثل در فرهنگ ایرانی قابل قبول نیست، به احتمال بسیار زیادی نتیجه منفی از دادگاه به دست می آید.

بسیاری از افراد، کارهای زوجه را وظیفه وی می دانند که نیازی به دریافت هزینه برای آن نیست. کمک گرفتن از وکیل اجرت المثل، نقش مهمی در دادگاه های آن ایفا خواهد کرد. وکیل اطلاعات کاملی را از زوجه دریافت خواهد کرد. پرسیده می شود که آیا اقداماتی که صورت گرفته توسط درخواست همسر بوده و به هنگام انجام دادن کار قصد پول گرفتن از همسر را داشته است یا خیر. همچنین عواملی مثل مدت زمان کارهایی که برای خانواده انجام شده است، شاغل بودن زوجه، علت عدم تحصیلات زوجه و تعداد فرزندان نیز در فرایند موثر هستند.

نقش وکیل دریافت اجرت المثل

وکیل اجرت المثل، سوالات زیادی از زوجه خواهد داشت. در صورتی که از سوالات به درستی استفاده شوند، نتیجه دادگاه هم به نفع زوجه خواهد بود. در این پرونده همسر می ‌تواند با استناد به دلایل و مدارکی، کارهای زوجه را مجانی جلوه دهد. اما اگر ایشان نتوانند چنین ادعایی داشته باشند، زن علاوه بر تمکین عام و خاصی که در طول زندگی داشته است، برای اجرت المثل هم هزینه ای را دریافت می کند.

وکیل اجرت المثل در تهران، مشاوره های لازم را قبل از دادگاه انجام داده و اطلاعات کافی را به دست می‌ آورد. در هنگام مراجعه به گروه‌ های مشاوره حقوقی، باید به نشان اعتماد آنها توجه شود. در صورت استفاده از خدمات آنلاین و تماس تلفنی، نشانه اعتماد در سایت موجود است. مطابق با قانون حاکم بر کشور، اجرت المثل مطابق با شرایط خاصی قابل دریافت است.

مستندات دروغین و یا تخلف زوجه، دریافت اجرت المثل را غیر ممکن خواهد کرد. در صورت زندگی در خارج از کشور هم با کمک وکیل اجرت المثل، زوجه قادر به پیگیری خواهد بود. زن تنها در شرایطی می ‌تواند ادعای اجرت المثل داشته باشد که طلاق مطرح باشد. طلاق به هیچ عنوان نباید به درخواست زن باشد و مرد باید خواهان طلاق دادن زن باشد. در هنگام طلاق نیز زوجه بیان می کند که اقداماتی را انجام داده که وظیفه او نبوده است.

وکیل اجرت المثل کرج

نکات مهم اجرت المثل چیست؟

اجرت المثل برای زمانی است که کارها کاملاً قانونی و مشروع باشند. همچنین باید اثبات شود که اقدامات زوجه به قصد تبرع نبوده است. اگر زوج ثابت کند که زوجه قصد دریافت اجرت المثل نداشته است، کاری نمی توان از پیش برد. آشنایی با اینکه وظایف وکیل اجرت المثل چیست، نقش مهمی در دریافت آن ایفا می کند. برای تعیین میزان اجرت المثل، دادگاه اقدامات لازم را انجام می دهد.

 

محاسبه اجرت المثل چگونه است؟

اجرت المثل زمانی که زن در منزل همسر خود بوده است را شامل می شود. یعنی تعیین اجرت المثل از زمان شروع ازدواج تا پایان آن را شامل می شود. البته برای این مورد توافق زوجین هم تاثیر گذار است و اینکه کارشناسی باید بر روی این مدت زمان صورت بگیرد. اجرت المثل به طور کلی هزینه ای است که برای کار هایی که زن خارج از وظیفه خود را انجام داده است، دریافت خواهد کرد.

برای نتیجه سریع، وکیل دریافت اجرت المثل بسیار نقش مهمی را ایفا خواهد کرد. معمولاً زمانی می‌توان برای اجرت المثل اقدام کرد که طلاق در حال جاری شدن باشد. در این شرایط، رسیدگی های لازم صورت گرفته است و اجرت المثل در زمان زندگی زوجه محاسبه خواهد شد. در صورتی که تغییرات فاحشی در امور مالی زوج اتفاق افتاده باشد، ممکن است تاثیر زیادی در دریافت اجرت المثل ایجاد شود.

مطابق با نظر وکیل اجرت المثل زمان مشخصی برای دریافت اجرت المثل تعیین می شود. در صورتی که برای محاسبه اجرت المثل، توافقی بین زوجین وجود نداشته باشد، کارشناس باید بررسی های لازم بر روی اموال را انجام داده و میزان اجرت المثل محاسبه کند. اجرت المثل حداقل از ۸ هزار تومان شروع شده و با توجه به وضعیت مالی فرد متغیر خواهد بود.

 

وکیل اجرت المثل کرج

اجرت المثل در چه شرایطی قابل دریافت است؟

اجرت المثل بعد از فوت همسر قابل دریافت است. با توجه به تعداد وارث و اینکه حقی بر گردن همسر فوت شده وجود دارد، باید هزینه ای به عنوان اجرت المثل به زوجه پرداخت گردد. اختیارات و تصمیم بر عهده قاضی خواهد بود و با توجه به شرایط، ممکن است که مهریه و اجرت المثل یک جا پرداخت شود. در صورتی که وارثان دیگری هم وجود داشته باشند، شرایط متفاوت خواهد بود.

ارائه دادخواست با استفاده از فرم های از پیش تعیین شده صورت می گیرد که در دسترس عموم قرار دارند. هزینه اجرت المثل تا سقف ۲۰ میلیون تومان، با کمک وکیل اجرت المثل، از طریق شورای حل اختلاف قابل دریافت است. برای اجرت المثل بالای ۲۰ میلیون تومان، رسیدگی باید از طریق دادگاه های عمومی صورت بگیرد.

برای دریافت اجرت المثل قبل از طلاق هم باید بین زوجین توافق وجود داشته باشد. در هنگام طلاق، محاسبه اجرت المثل صورت می گیرد. قاضی نیز برای رسیدن به حکم از راهکارهای مختلفی استفاده می کند. به طور کلی، در این زمان وکیل اجرت المثل در ایام زوجیت، بیشترین نقش را خواهد داشت. برای دریافت اجرت المثل زناشویی وکیل دادخواستی را همراه با تعیین میزان سنوات ارائه می کند. برای تشخیص قانونی، به طور کامل باید هزینه اجرت المثل پرداخت شود. ثابت کردن قانونی بودن اجرت المثل از وظایف وکیل است.

مراحل پیگیری وکیل دریافت اجرت المثل

اجرت المثل در نکاح موقت هم قابل دریافت است اما باید توافقات اولیه برای آن صورت گرفته باشند‌. همچنین، در صورت وجود فرزند، تکلیف حضانت باید کاملا مشخص شود. مخارج و توافقات باید به صورت کامل به زوجه تعلق بگیرند. پیگیری اجرت المثل توسط شورای حل اختلاف و یا دادگاه عمومی صورت می گیرد.

در مرحله اول، وضیعت مالی و شرایط زوج کاملا بررسی می ‌شود. البته برای سنجش این موارد، کارشناس وارد عمل می‌ شود. وکیل دریافت اجرت المثل هم در دادگاه مستندات را ارائه کرده و اقدامات لازم را برای این کار انجام می دهد. دریافت اجرت المثل نیاز به وکیل دارد و به تنهایی نمی توان این کار را انجام داد. ثابت کردن بسیاری از موارد حقوقی در دادگاه، نیاز به وکیل اجرت المثل دارد. برای مراجعه به وکیل می توانید از گروه حقوقی البرز کمک بگیرید.

بابت مطالعه این پست از شما متشکرم!

چنانچه قصد دریافت خدمات تلفنی سایبری را دارید می‌توانید با شماره تماس 09121699718 تماس بگیرید.

اگر به هر دلیلی نمی‌خواستید از خدمات سایبری غیرحضوری استفاده کنید می‌توانید با مراجعه به دفتر وکیل طباطبایی نیاز خود را به وکیل رفع نمایید. کرج، بلوار طالقانی شمالی، برج سایه، طبقه ۱۰، واحد ۳۱ آدرس دفتر وکیل طباطبایی است.