آدرس: کرج، بلوار طالقانی شمالی، برج سایه، طبقه ۱۰، واحد ۳۱

info@vakiltabatabaee.ir

جستجو کردن

وکیل انحصار وراثت کرج

زمان انتشار: 09:43
تاریخ انتشار: 2022-02-21
نویسنده: Yasaman Nazarian
تعداد نظرات: بدون نظر

در ابتدا باید گفت که امروزه دریافت ارث و میراث، طبق قانون انجام شده و باید روند قانونی خود را طی کند. دریافت ارث، با طی کردن روند قانونی بسیار سریع‌تر انجام شده و وراث را دچار مشکل خاصی نمی کند. حال این سوال مطرح است که انحصار وراثت به چه معناست و چرا نیاز به یک وکیل خبره دارد؟ ما در ادامه راجع به این موضوع و درباره وکیل انحصار وراثت(به انگلیسی: inheritance monopoly lawyer) صحبت خواهیم کرد. با ما همراه شوید.

در اصطلاح مطرح شده و در عرف و قانون، ارث به مجموعه اموالی گفته می ‌شود که وقتی فردی فوت می کند بعد از مرگ او، به اطرافیان و یا دیگران می رسد. انحصار وراثت هم در این زمان مطرح شده و مشخص می کند که این اموال به چه تعداد افراد خاصی محصور شود. در اینجا این سوال مطرح است که منظور از اطرافیان و دیگران چه کسانی هستند؟ لازم است بدانید که منظور از اطرافیان فرد فوت شده، فرزندان او، پدر و مادرش و همسر او می باشند. تمامی این افراد نامبرده بعد از مرگ مرحوم از او ارث می برند. ارث می تواند به دو دسته تقسیم شود.

معرفی اصطلاح ارث یا ترکه

همانطور که گفتیم افراد نامبرده در متن بالا، از فرد فوت شده و یا در واقع از اموال او ارث می برند. ارثیه یا ترکه مجموعه دارایی‌های هستند که فرد مرحوم از خود به جای می گذارد. این اموال می تواند تمامی حقوق، مال و زمین بوده و یا تمامی بدهی‌هایی باشد که فرد فوت شده به گردن داشته و پرداخت نکرده است. البته ناگفته نماند است که اگر بدهی‌های یک فرد از اموال و دارایی‌های او بیشتر باشد، ورثه باید در هنگام دریافت ترکه آن را رد کنند تا در مقابل دادگاه و طلبکاران حرفی برای گفتن داشته باشند. در این جا است که یک وکیل انحصار وراثت می ‌تواند کمک حال خوبی باشد. وکیل خبره می تواند به خوبی اموال مرحوم را شناسایی کند.

برای انجام کارهای دادگاه و دریافت گواهی انحصار ورثه، یک سری شرایط لازم است که وکیل انحصار وراثت به آن واقف بوده و می‌تواند به درستی آن را انجام دهد. انجام کارها توسط یک وکیل خبره در دریافت سریع گواهی انحصار ورثه و در رفع دعاوی خانوادگی موثر خواهد بود. شما می توانید وکیل کارکشته مورد نیاز خود را با قیمت مناسب از موسسه ما بخواهید.

وکیل انحصار وراثت کرج

هزینه دولت برای صدور گواهی انحصار وراثت

باید بگوییم که اگر وکیل انحصار وراثت ما را کمک کند، تمامی مراحل را خود او انجام می دهد. اما اگر وکیلی وجود نداشته باشد، باید برای شروع دادخواست خود به دفتر الکترونیک قضایی مراجعه کنید. دولت برای صدور گواهی هیچ هزینه‌ای دریافت نکرده و تنها مبلغی به اندازه دویست هزار تومان، در دفتر الکترونیک قضایی از شما گرفته می شود.

چرایی الزام دریافت و مدارک مورد نیاز گواهی انحصار ورثه

در ابتدا برای دریافت ارث لازم است که گواهی فوت و شناسایی فرزندان متوفی انجام شود. برای این کار به یک وکیل انحصار وراثت نیاز است تا به دادگاه محل زندگی آن مرحوم رجوع کرده و با ارائه مدارک، روند تقسیم ترکه را تسریع کند. بعد از دریافت گواهی، باید وکیل عجیر شده از طرف ورثه، به شورای حل اختلاف مراجعه کند. این شورا با صلاح دید قوه قضائیه گواهی فوت را تایید کرده و بعد از تایید، فرزندان و ورثه مرحوم می توانند اموال را بین خود تقسیم کنند.

با مشوت گرفتن از یک وکیل انحصار وراثت، این نکته مطرح می شود که بعضی مدارک مورد نیاز است تا به دادگاه ارائه شود. این مدارک عبارتند از:

  • شناسنامه و گواهی فوت مرحوم
  • استشهادیه محضری: برای این منظور دادگستری یک فرم مخصوص در اختیار متقاضی قرار می دهد تا نام تمامی وراث در آن نوشته شود. این برگه را باید دو نفر از اطرافیان ورثه که فرزندان و وراث مرحوم را می شناسند، امضا کنند.
  • رسید گواهی مال و اموال که پس از ارائه به اداره دارایی دریافت می شود.

چاپ آگهی فوت برای اطلاع رسانی به وارث و یا همسر احتمالی فرد فوت شده

وکیل انحصار وراثت کرج

وظیفه وکیل انحصار وراثت

گفتیم که برای دریافت ارث، باید فرزندان و وراث مرحوم شناسایی شوند. شناسایی و تقسیم بندی ورثه که توسط دادگاه انجام می ‌شود را یک وکیل انحصار وراثت خوب به درستی می ‌داند. برای همین برای راحت تر شناسایی ورثه به یک وکیل نیاز داریم. ورثه طبق اصول به سه دسته تقسیم می شوند. این سه دسته و طبقه عبارتند از: پدر و مادر، اولاد متوفی، نوه‌ها و نتیجه ها، جد و جده، عمه، عمو، خاله، دایی و فرزندان آنها. در اینجا لازم به ذکر است که اگر هر کدام از افراد طبقه اول و دوم زنده باشند، هیچ یک از افراد ارثی تعلق نمی گیرد. یعنی معیار دریافت ارث نزدیکی نسبی به مرحوم می باشد.

هزینه وکیل انحصار وراثت

هر فردی برای کار خود دستمزدی را مد نظر دارد. وکلا هم برای کار خود در روند انحصار وراثت و رفع دعاوی مبلغ خاصی را دریافت می کنند. این مبلغ در سال هزار و چهارصد، سه میلیون و دویست هزار تومان می باشد. بیشتر وکلا نصف آن را قبل از شروع کار و نیم دیگر آن را بعد از اتمام کار دریافت می کنند. البته یادآوری این نکته لازم است که اگر در روند کاری نیاز باشد تا به اداره دارایی مراجعه شود، ممکن است هزینه افزایش پیدا کند.

وکیل انحصار وراثت کرج

نتیجه گیری

در آخر باید گفت که وجود یک وکیل درست که به وظایف خود و درسی که مطالعه کرده به شدت واقف است، نیاز می باشد. این وکیل انحصار وراثت کارکشته، می تواند روند انحصار ورثه را برای ما تسریع کند. گاهی خود وراث، به دلیل مشغله کاری وقت لازم برای رسیدن به کارهای قانونی دادخواست خود ندارند. گاهی اوقات نیز، بین وراث دعوا پیش می ‌آید که خود آنها به یک وکیل مراجعه کرده تا علاوه بر رسیدگی به کار تقسیم ترکه، دعاوی آنها را نیز حل و فصل کند.

ما در موسسه حقوقی خود وکلای مجرب و ماهری را داریم، که می توانند به شما و حل مسائل انحصار وراثت بپردازند. علاوه بر وجود وکیل انحصار وراثت، موسسه ما مشاوران با تجربه ای دارد که بیست و چهار ساعته آماده خدمت رسانی به مراجعین خود هستند. شما می توانید برای دریافت مشاوره، حل دعاوی خود و عجیر کردن یک وکیل کار درست، به موسسه ما رجوع کنید. ما با وکلا قراردادهایی درست و با قیمت مناسب می بندیم تا شما را در کارهایتان و در مشغله‌های زیاد یاری برسانند. 

بابت مطالعه این پست از شما متشکرم!

چنانچه قصد دریافت خدمات تلفنی سایبری را دارید می‌توانید با شماره تماس 09121699718 تماس بگیرید.

اگر به هر دلیلی نمی‌خواستید از خدمات سایبری غیرحضوری استفاده کنید می‌توانید با مراجعه به دفتر وکیل طباطبایی نیاز خود را به وکیل رفع نمایید. کرج، بلوار طالقانی شمالی، برج سایه، طبقه ۱۰، واحد ۳۱ آدرس دفتر وکیل طباطبایی است.