آدرس: کرج، بلوار طالقانی شمالی، برج سایه، طبقه ۱۰، واحد ۳۱

info@vakiltabatabaee.ir

جستجو کردن

وکیل حذف نام همسر کرج

زمان انتشار: 10:22
تاریخ انتشار: 2022-02-22
نویسنده: Yasaman Nazarian
تعداد نظرات: بدون نظر

زوجینی که به دلایل مختلف از هم جدا می‌شوند، مهر طلاق برروی شناسنامه‌ آنها زده می ‌شود. برخی از افراد می خواهند که نام همسر سابق خود را از شناسنامه خود پاک نمایند. این افراد می ‌توانند با کمک وکیل حذف نام همسر(به انگلیسی: Lawyer deleting spouse name) این کار را در سریعترین زمان ممکن و بدون هیچ دردسر و مشکلی انجام دهند. ما در این مقاله سعی داریم درباره‌ مراحل و نحوه‌ حذف نام همسر و وکیل حذف نام همسر توضیحاتی را برای شما ارائه دهیم پس با ما همراه باشید.

مدارک لازم برای حذف نام همسر

برای حذف نام همسر مدارکی باید ارائه شود. البته نوع مدارک ارائه شده برای افرادی که باکره هستند و افرادی که باکره نیستند متفاوت می‌باشد. در ادامه به هر دو حالت اشاره می‌کنیم.

_در اولین حالت فرد باکره است و باید برای حذف نام همسر مدارکی از جمله کارت ملی و شناسنامه، معرفی‌نامه از طرف دادسرا، حکم طلاق و گواهی باکره بودن که آن را باید از پزشکی قانونی دریافت کرد، تحویل می ‌دهد. تمامی این مدارک را می ‌توانید با کمک وکیل حذف نام همسر در اسرع وقت جمع ‌آوری کنید.

_در دومین حالت که فرد باکره نیست، برای حذف نام همسر باید مدارکی مانند، کارت ملی و شناسنامه، سند طلاق از ازدواج سابق، ثبت ازدواج جدید و ثبت مدارک آن را تحویل دهد.

_لازم به ذکر است که در برخی از موارد مرد فوت شده‌ است و زن می‌ خواهد اسم او را از شناسنامه حذف کند در این صورت باید مدارکی از جمله کارت ملی و شناسنامه، سند ازدواج و گواهی فوت مرد را ارائه دهد

وکیل حذف نام همسر کرج

چرا افراد می‌خواهند نام همسر سابق خود را از شناسنامه حذف کنند؟

بسیاری از افراد پس از طلاق دوست دارند نام همسر سابق را از شناسنامه حذف کنند تا تنش روانی و مشکلات آنها کمتر شود. برخی از زوجین پس از جدایی، دچار مشکلاتی ازجمله افسردگی و استرس می ‌شوند. این افراد می ‌توانند با پرس ‌و جو کردن از وکیل حذف نام همسر این کار را انجام دهند تا از فشار روانی آنها کاسته شود و دوباره بتوانند به روال قبلی زندگی خود برگردند. همه‌ مردم برای کارهای مختلف اداری و… باید مدارکی از جمله شناسنامه را ارائه دهند. بسیاری از این افراد دوست ندارند که کسی از حریم خصوصی آنها مطلع شود به همین علت ترجیح می ‌دهند نام همسر را شناسنامه حذف کنند تا راحت‌تر بتوانند شناسنامه را برای انجام کارهای مختلف تحویل دهند.

باید اشاره کرد که برخی از افراد دوست دارند همسر قبلی خود را از همسر فعلی مخفی کنند به همین علت می ‌خواهند نام همسر را از شناسنامه حذف کنند. اما باید گفت که این کار اصلا امکان پذیر نمی ‌باشد چراکه افراد زمانی می ‌توانند نام همسر سابق را از شناسنامه حذف کنند که مهر ازدواج دوم ثبت شود یعنی افرادی که باکره نیستند و با همسر رابطه جنسی داشته‌اند، اگر بخواهند بعد از طلاق نام همسر سابق را حذف کنند باید مهر ازدواج دوم برروی شناسنامه ثبت شود تا نام همسر سابق حذف گردد.

نحوه‌ی حذف نام همسر

برای افرادی که در دروان نامزدی از هم جدا شده‌اند و باهم رابطه جنسی نداشته‌اند، فرد می ‌تواند به راحتی به اداره ثبت احوال مراجعه کند و درخواست شناسنامه المثنی را تحویل دهد. بدین صورت نام همسر سابق را حذف نماید. برای افرادی که باهم رابطه جنسی داشته‌اند، تنها در صورتی می ‌توان نام همسر سابق را حذف کرد که زن تصمیم به ازدواج دوم بگیرد و مهر ازدواج دوم ثبت شود در این صورت نام همسر سابق از شناسنامه پاک می ‌گردد. شما می ‌توانید با مراجعه به وکیل حذف نام همسر این مراحل طولانی را در مدت زمان کمی به پایان برسانید.

اگر مردی برای دومین بار ازدواج کند باید ابتدا ازدواج دوم را ثبت کند و سپس به ثبت احوال مراجعه نماید تا نام همسر سابق را از شناسنامه حذف کند. لازم به ذکر است که مرد حتما باید نام همسر دوم و ازدواجشان را ثبت کند تا بتواند نام همسر سابق را حذف نماید. در نتیجه همسر دوم مرد از ازدواج اول او اطلاع می ‌باید و مرد نمی ‌تواند این موضوع را از همسر دومش پنهان کند‌. لازم به ذکر است که در صورت ازدواج مجدد مرد یعنی برای بار سوم دیگر نمی ‌توان نام همسر دوم را حذف کرد و این قانون فقط برای ازدواج دوم قابل اجرا می ‌باشد.

وکیل حذف نام همسر کرج

توضیح زن غیرمدخوله

درباره‌ی زن غیرمدخوله باید گفت که به زنی گفته می ‌شود که با همسرش رابطه جنسی نداشته است. درکل می ‌توان گفت که اصلا مهم نیست که زن باکره است و یا خیر، فقط مهم است که با همسر خود رابطه جنسی نداشته است. درنتیجه نمی ‌توان گفت که فقط به دختر باکره غیرمدخوله گفته می ‌شود بلکه هر زنی که تا الان با همسر خود رابطه جنسی برقرار نکرده باشد، غیرمدخوله است. برای اینکه بتوانید اطلاعات بیشتری را درباره‌ی قوانین و مقررات کسب کنید می ‌توانید با یک وکیل حذف نام همسر مشورت نمایید.

قوانین کلی درباره‌ی حذف نام همسر

  • هنگامی که با یک وکیل حذف نام همسر مشورت می‌‌ کنید تمامی قوانین مربوط به حذف نام همسر برای شما بازگو می ‌شود. در ادامه به این قوانین اشاره خواهیم کرد.
  • باید گفت که حق همسر دوم شماست که گذشته شما را بداند و از ازدواج اول شما اطلاع داشته باشد پس از پنهان کاری پرهیز کنید. اگر هم دوست داشتید می ‌توانید پس از عقد و ازدواج با همسر دوم، نام همسر سابق خود را به طور کامل از شناسنامه پاک نمایید.
  • لازم به ذکر است که پاک کردن نام همسر سابق به منظور فریب دادن دیگران نیست. بلکه با این کار از تنش روانی و رفتاری افراد کم می ‌شود و لازم نیست افراد بیگانه وارد حریم خصوصی افراد شوند. البته با وکیل حذف نام همسر این کار در اسرع وقت انجام می‌شود.
  • بسیاری از افراد دوست دارند که بدانند همسر آنها قبلا ازدواج کرده ‌است و یا خیر، برای فهمیدن این موضوع کافی است که گواهی تجرد را دریافت نمایید.

 

وکیل حذف نام همسر کرج

هزینه وکیل حذف نام همسر

درباره‌ی هزینه و نرخ وکیل حذف نام همسر باید گفت که هزینه‌ی هر وکیل باتوجه به میزان کاری که برای شما انجام می‌ دهد متفاوت است و یک نرخ نهایی و کلی برای آن وجود ندارد. هرچقدر کارهای اداری وقت‌گیرتر باشند و وکیل مجبور باشد کارهای زیادی را انجام دهد، نرخ آن نیز بالاتر می ‌رود. برای اطلاع از هزینه وکیل حذف نام همسر می ‌توانید به سایت‌های معتبر و آنلاین مراجعه کنید. در سایت مجموعه ما نام تعداد زیادی از وکلا نوشته شده‌است و شما می ‌توانید شرایط خود را برای یکی از آنها بازگو کنید و در نهایت باتوجه به بودجه مورد نظر، وکیل خود را انتخاب نمایید.

بابت مطالعه این پست از شما متشکرم!

چنانچه قصد دریافت خدمات تلفنی سایبری را دارید می‌توانید با شماره تماس 09121699718 تماس بگیرید.

اگر به هر دلیلی نمی‌خواستید از خدمات سایبری غیرحضوری استفاده کنید می‌توانید با مراجعه به دفتر وکیل طباطبایی نیاز خود را به وکیل رفع نمایید. کرج، بلوار طالقانی شمالی، برج سایه، طبقه ۱۰، واحد ۳۱ آدرس دفتر وکیل طباطبایی است.