آدرس: کرج، بلوار طالقانی شمالی، برج سایه، طبقه ۱۰، واحد ۳۱

info@vakiltabatabaee.ir

جستجو کردن

وکیل فروش مال غیر کرج

زمان انتشار: 11:55
تاریخ انتشار: 2022-02-22
نویسنده: Yasaman Nazarian
تعداد نظرات: بدون نظر

امروزه کلاهبرداری های بزرگی در خرید و فروش مال غیر صورت می ‌گیرد. فروش مال غیر به صورت خصوصی و دولتی کاملا رواج پیدا کرده است. نمونه ‌ای از آنها اختلاس هایی است که در کشور صورت می گیرد. برای پیگیری فروش مال غیر به وکیل فروش مال غیر(به انگلیسی: lawyer for the sale of non property ) با تجربه نیاز است. این وکیل متخصص پرونده های زیادی را در این حوزه با موفقیت به اتمام رسانده است. فروش مال غیر یکی از کلاهبرداری هایی است که برای فروش اموال دیگران انجام می شود. اگر شخصی مال و اموال خود را به شیوه نامشروع و غیرقانونی از دست بدهد، باید از طریق وکیل فروش مال غیر وارد عمل شود. انتقال نامشروع ممکن است توسط شخص حقیقی یا حقوقی صورت گرفته باشد که از این کار منافع زیادی را کسب کرده است.

به طور کلی فروش مال غیر جرم محسوب می شود و کاملاً قابل پیگیری است. فروش مال غیر امکان پذیر است اما در صورتی که فروشنده مجوز قانونی از مالک را در دست داشته باشد. مطابق با قانون اسلامی مجازات سنگینی برای این گونه افراد در نظر گرفته می شود. با کمک وکیل کیفری فروش مال غیر، پرونده شکل کلی سریع تر انجام می شود. این کلاهبرداری معمولا با برنامه ریزی قبلی انجام می شود. برای جمع کردن اسناد و مدارک حتما افراد نیاز به بهترین وکیل در فروش مال غیر خواهند داشت. در مجازات شدن فرد متهم به کلاهبرداری، فرقی ندارد که از این کار سودی برده است یا خیر.

ابعاد مختلف فروش مال غیر

سه رکن برای این گونه جرائم وجود دارد. رکن قانونی آن مربوط به قوانین موجود برای کلاهبرداری فروش مال غیر است. مطابق قانونی که در سال ۱۳۰۸ مصوب شده است، جرم فروش مال غیر شدیدترین مجازات ها را در پی خواهد داشت. مجازات آن با ترکیب دو ماده از قانون مصوب در سال های مختلف انجام می شود. ماده یک قانون اختلاس و کلاهبرداری در سال ۱۳۶۷ مصوب شده است که در این مجازات در نظر گرفته می‌ شود.

به کارگیری وکیل در فروش مال غیر نقش بسزایی در بهبود شرایط دارد. در فروش مال غیر، حضور مالباخته در هنگام فروش، امری ضروری نیست. فرد بزهکار با اغفال او و عدم حضور انتقال مال را انجام می دهد. رکن مادی فروش مال غیر به ابعاد مادی آن مربوط می شود. در صورتی که قولنامه وجود داشته باشد، مربوط به بعد مادی است. وکیل فروش مال غیر، وظیفه دارد تا به خوبی این موارد را مطرح کند. بعد معنوی در واقع نیت و هدف این امر بوده است که منجر به فروش مال غیر شده است. این اقدام معمولاً باید غیر روانی باشد. مطابق قانون، فرد باید ابتدا قصد انجام این کار را داشته باشد تا بعد از آن فروش مال غیر را انجام دهد. در صورتی که فرد بدون هیچ قصد و نیتی فروش را انجام دهد، مجازاتی برای وی در نظر گرفته نمی‌شود. در واقع این شخص به اشتباه این کار را انجام داده است.

وکیل فروش مال غیر کرج

نقش وکیل در فروش مال غیر

وکیل نقش مهمی در اثبات کردن جرم متهم دارد. برای اثبات جرم شرایط خاصی وجود دارد. این شرایط مربوط به ضرر و زیان خود مالک است. در این صورت، باید نیت و ضرری که به قربانی وارد شده است، مشخص شود. وکیل فروش مال غیر باید اطمینان حاصل کند که متهم با اراده خودش این کار را انجام داده است یا خیر. در صورتی که اجباری در کار باشد، روند دادگاه متفاوت خواهد بود. با به کارگیری بهترین وکیل فروش مال غیر، افراد با مشکلات کمتری در رسیدگی به پرونده روبرو خواهند شد.

در روند پیگیری باید ابتدا شکایتی تنظیم شود. این شکایت باید شامل خسارت وارد شده و تمامی جزئیات امر باشد. همچنین این کار باید توسط وکیل با تجربه انجام شود. پرونده های کیفری به هیچ عنوان بدون وکیل قابل پیگیری نیست و نتیجه ای از آن حاصل نخواهد شد. در قانون باید میزان خسارت وارد شده تایید شده و محاکمه عادلانه ای برای وی صورت بگیرد. در صورتی که خریدار ملک و مال غیر از واقعیت هم آگاه باشد و در عین حال هیچ اقدامی انجام ندهد، شریک جرم محسوب می شود. او از طرف معامله باید قانون را از این امر آگاه کند.

قوانین فروش مال غیر

در صورتی که اموال دارای چند مالک باشند و هر کدام از شرکا، اموال را بدون رضایت وی به فروش برسانند، جرم مرتکب شده اند. در واقع، این اقدام همان فروش مال غیر محسوب می شود و منجر به مجازات خواهد شد. برخی از معاملات در دو مرحله انجام می شود که مصادیق معامله معارض است. در مرحله اول فروش با سند عادی انجام شده و در مرحله دوم با سند اصلی صورت می گیرد. هردو روش های خرید و فروش کلاهبرداری و جرم قابل توجهی محسوب می شوند.

مهارت وکیل فروش مال غیر نقش زیادی در روند پیگیری پرونده خواهد داشت. در صورتی که اموال شامل خودرو نباشد، اموال منقول محسوب می شود. در این اموال بدون آسیب رساندن به آنها فروش انجام می شود. در صورتی که خریدار آگاه باشد که مایل به صورت غیر به فروش می ‌رسد شریک جرم، در کلاهبرداری خودرو محسوب می‌ شود. مطابق با نظر وکیل در فروش مال غیر اقدامات مهمی صورت خواهد گرفت.

شخصی که خودرو را از فروشنده مال غیر می خرد، باید طی اظهارنامه ای مالکیت خود را به اطلاع برساند. در غیر این صورت، فرد خریدار مجرم شناخته می شود. فرد کلاهبردار نسبت به اموالی که فروخته شده است و ضرر زیان‌ها، مسئول اصلی شناخته می شود. در صورتی که از این منافع به طور کامل استفاده کرده باشد، ضامن شناخته خواهد شد.

در صورتی که فروشنده از منافع بدست آمده استفاده نکرده باشد، قطعا به عنوان غاصب شناخته می‌ شود. اگر مال به فروشنده فروخته شود و بعد از روشن شدن در دادگاه مشکلی در آن به وجود بیاید، مشتری ضامن آن خواهد بود‌. در این صورت، مالک حق دارد تا برای پولی که خریدار به کلاهبردار پرداخت کرده است، به او رجوع کند.

وکیل فروش مال غیر کرج

تفاوت اقدامات وکیل فروش مال غیر با دیگران

فروش مال غیر شباهت زیادی با معامله فضولی دارد و در عین حال تفاوت های زیادی هم با آن دارد. وکیل در فروش مال غیر به خوبی نکات مهم را می داند و در روند پیگیری آن اصلاحاتی را صورت می دهد. در انتقال مال غیر، فروشنده قصد آسیب رساندن به مالک اصلی را دارد و سوء نیت قبلی منجر به این اقدام می شود.

در معامله فضولی، فروشنده چنین قصدی ندارد و صرفاً به دنبال سود بیشتر مالک است‌. نیازی به حضور مالک در دادگاه نیست و پیگیری ‌ها توسط وکیل انجام خواهد شد. در صورتی که فروش مال غیر توسط دلال صورت گرفته باشد، وکیل فروش مال غیر قادر خواهد بود تا اموال وی را توقیف کند. در این دادگاه تمامی ضرر و زیان های وارد شده به مالک اصلی مجدداً به وی باز می ‌گردد. وکیل رضایت و عدم رضایت وی در فروش را با اسناد و مدارک کافی به دادگاه ارائه می دهد. در برخی موارد رضایت شاکی منجر به کم شدن مجازات خواهد شد اما به هیچ عنوان مجازات از بین نمی رود. در پرونده های کیفری روند بسیار متفاوت تر از پرونده های خانوادگی است. هر کدام از پرونده‌ های حقوقی با توجه به موضوع آن ها، روند مختلفی را در دادگاه طی خواهند کرد.

انتخاب بهترین وکیل فروش مال غیر

در فروش مال غیر، ضرر و زیان زیادی به مالک اصلی وارد شده و همچنین سود زیادی به کلاهبردار می رسد. به همین دلیل، انتخاب وکیل مناسب بسیار حائز اهمیت است. برای ثابت کردن اینکه مال به صورت غیرقانونی فروخته شده است، نیاز به زمان زیادی است. همچنین برای اینکه روند پرونده به درستی اداره شود، وجود وکیل در فروش مال غیر امری بسیار ضروری است.

وکیل باید ثابت کند که مال فروخته شده با اراده خود فرد کلاهبردار فروخته شده است. باید اثبات شود که این فرد با اجبار اقدام به کلاهبرداری نکرده است. اقدامات وکیل در مجازات تعیین شده برای فرد کلاهبردار بسیار حائز اهمیت است. در روند معامله، مالک باید دادخواستی را برای باطل شدن معامله انجام شده ارائه دهد. خسارت وارد شده تحت شرایطی از خریدار و فروشنده گرفته می شوند. وکیل دادگستری در اجرای نقش خود در دادگاه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. وکیل دادگستری جزئیاتی را در پرونده قرار می‌ دهد که یک فرد معمولی به آنها حتی فکر نخواهد کرد. به همین دلیل، انتخاب بهترین وکیل فروش مال غیر برای این پرونده ها بسیار مهم تلقی می شوند. برای اینکه خسارت به صورت کامل از طرف های معامله گرفته شود، باید جزئیات پرونده به خوبی روشن شوند.

وکیل فروش مال غیر کرج

نتیجه گیری

پرونده های فروش مال غیر بخش بسیار مهمی در پرونده های کیفری را تشکیل می دهند که رسیدگی به آن ها زمان بسیار زیادی به طول می انجامد. به همین دلیل، کمک گرفتن از وکیل فروش مال غیر نقش مهمی خواهد داشت. برای اینکه ضرر و زیان وارد شده به طور کامل به فرد بازگردد، باید پیگیری ها توسط بهترین وکیل فروش مال غیر در دسترس انجام شود. اگر شما هم با پرونده فروش مال غیر روبرو هستید و برای پیگیری آن نیاز به وکیل دارید، بهتر است که به گروه حقوقی البرز مراجعه کنید.

بابت مطالعه این پست از شما متشکرم!

چنانچه قصد دریافت خدمات تلفنی سایبری را دارید می‌توانید با شماره تماس 09121699718 تماس بگیرید.

اگر به هر دلیلی نمی‌خواستید از خدمات سایبری غیرحضوری استفاده کنید می‌توانید با مراجعه به دفتر وکیل طباطبایی نیاز خود را به وکیل رفع نمایید. کرج، بلوار طالقانی شمالی، برج سایه، طبقه ۱۰، واحد ۳۱ آدرس دفتر وکیل طباطبایی است.