دیپ وب

دیپ وب عمدتاً از محتوای محافظت شده تشکیل شده است و کیفیت اطلاعات در آن بالاتر از سرفیس وب می باشد. وب‌سایت‌ها معمولا، دارای تمرکز کمتر و محدودتری هستند اما محتوای دقیق و کامل تری دارند. برخی از پایگاه داده های عمومی بخشی از دیپ وب هستند چون موتورهای جستجوی معمولی نمی توانند آنها را فهرست بندی (ایندکس) کنند. داده‌ها خصوصی و اطلاعاتی که با استفاده از رمز عبور محافظت‌شده اند، از جمله حساب‌های بانکی و پی پال و سوابق دولتی بر روی دیپ وب قرار دارند. اطلاعات شبکه‌های اجتماعی هم بر روی دیپ وب یافت می‌شوند و از طریق موتورهای جستجو قابل دسترسی نمی باشند، مانند پیام‌رسان فوری که فضایی برای چت خصوصی می باشد و آرشیو نمی شود. اگر تمایل به نگهداری جزئیات داشته باشید، باید در طول گفتگو آنها را ثبت کنید.

دارک نت

دارک نت بخشی از دیپ وب می باشد. از این فضا برای اقداماتی مانند انجام تجارت بصورت ناشناس، میزبانی وب و ارزهای دیجیتال، اشتراک گذاری پیام های خصوصی فایل استفاده می شود. این مکان، مکانی ست که تحت کنترل مقررات نمی باشد. بخش بزرگی از آنچه که در این فضا اتفاق می‌افتد، فعالیت جنایتکارانه می باشد که به شدت موجب نگرانی دولت و مردم شده است. فروشندگان مواد مخدر، هکرها، آدم کش های حرفه ای، کلاهبرداران، قاچاقچیان انسان، دلالان، سوء استفاده کنندگان جنسی از کودکان، سارقان هویت، پولشویان، افشاگران، افراط گرایان سیاسی، شورشی ها، تروریست ها و جاسوسان همه و همه در این فضا گردهم آمده اند.

دارک نت «فضایی تاریک» می باشد چون پنهانی و مخفی ست، اما اگر بدانید که کجا را باید جستجو کنید، پیدا کردن آن زیاد هم سخت نیست. شما باید از مرورگر Tor استفاده کنید، این مرورگر می تواند از حریم خصوصی شما محافظت کند و امکان دسترسی به دیپ وب را برای شما فراهم نماید. شما به فهرستی از سرویس های مخفی Tor دسترسی پیدا خواهید کرد.

این مطلب را هم بخوانید: وب، دیپ وب و دارک وب

صاحبان سایت مکان های خود را پنهان می کنند اما تبلیغ می کنند تا مردم بتوانند آنها را پیدا کنند. برای انجام این کار، آنها یک نقطه معرفی با یک کلید عمومی ایجاد می کنند، اما کاربران نمی توانند آن را با آدرس IP (آدرس IP یک آدرس منحصر به فرد است که دستگاه موجود در اینترنت یا شبکه محلی را مشخص می‌کند) سرویس مخفی تطبیق دهند. هرگز هیچ ارتباط مستقیمی بین ارائه دهنده و رایانه کاربر برقرار نمی شود. این ارتباط از طریق دیگر آدرس های IP هدایت و تعیین مسیر می شود.

پیمایش در سایت‌های دارک نت

قبلاً پیمایش در سایت‌های دارک نت دشوار بود، اما الان انجام این کار آسان‌تر می باشد. در سال 2014، یک هکر اولین موتور جستجوی توزیعیدر این محیط بنام Grams را ایجاد کرد. این موتور جستجو به کاربران اجازه می دهد تا در بسیاری از سایت های پنهان به دنبال کالاهای غیرقانونی بگردند. حتی دارای دکمه ” I’m Feeling Lucky” یا دکمه شانس یا اقبال می باشد. همچنین ویکی هایی با لیستی از سایت های مخفی وجود دارد. شما می توانید آنها را بر اساس دسته بندی جستجو کنید، مانند هک ها، مواد مخدر یا ویروس های رایانه ای.

وکیل طباطبایی دارای دانش تخصصی و مهارت لازم در ارائه مشاوره و حل پرونده های مربوط به جرایم در دنیای گسترده ی وب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *