مسدودی حساب بانکی

 رفع مسدودی حساب بانکی از طریق روش‌های مختلفی امکان پذیر است و دارای شرایط خاصی از جمله ارائه لاشه چک، دریافت رضایت نامه محضری، گذشت مدت سه سال از صدور گواهی عدم پرداخت و اخذ نامه دستور رفع مسدودی حساب می‌شود.

اشخاص حقیقی یا حقوقی به دلایل مختلفی مانند انجام معاملات تجاری، دریافت سود و شرکت در قرعه کشی‌های اقدامی اقدام به افتتاح حساب بانکی می‌گویند و از مزایای حساب می‌توانند استفاده کنند.

اما گاهی اوقات حساب بانکی به دلیل مانند چک برگشتی و دستور قضایی مسدود می‌شود در این صورت باید برای رفع مسدودی حساب بانکی با توجه به علت آن دارای شرایط و مراحل خاصی است که تنها در صورت رعایت آن شرایط و انجام مراحل می‌توانند برای رفع مسدودی حساب بانکی اقدام کنند.

مسدودی حساب بانکی

در این مقاله از وکیل طباطبایی می‌خواهیم نحوه رفع مسدودی حساب بانکی را برای شما بیان کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

شرایط رفع مسدودی حساب بانکی در صورتی که ناشی از چک برگشتی باشد یا براساس دستور قضایی مسدود شده باشد متفاوت است در این بخش از مقاله می‌خواهیم شرایط رفع مسدودی در دو حالت را بررسی کنیم.

شرایط رفع مسدودی حساب بانکی در مورد چک برگشتی

قانون چک در رابطه با شرایط رفع مسدودی حساب بانکی و مدت زمان رفع آن مقررات جدیدی وضع کرده ست که مطابق با این تبصره شرایط رفع مسدودی حساب بانکی شامل موارد زیر می‌شود:

شرایط رفع مسدودی حساب بانکی در مورد دستور قضایی

مسدودی حساب بانکی

نحوه رفع مسدودی حساب بانکی

در صورتی که حساب بانکی شخصی مسدود شده باشد و شرایط رفع مسدودی وجود داشته باشد افراد می‌توانند از سه طریق روش حضوری و روش غیر حضوری و از طریق سامانه هوشمند تحقیقات الکترونیک برای رفع مسدودی حساب بانکی اقدام کنند در این بخش از مقاله می‌خواهیم نحوه رفع مسدودی حساب بانکی در سه روش بیان کنیم.

نحوه رفع مسدودی حساب بانکی در روش حضوری

نحوه رفع مسدودی حساب بانکی در روش غیر حضوری

نحوه رفع مسدودی حساب بانکی از طریق سامانه تحقیقات الکترونیک eers.ir

مدت زمان رفع مسدودی حساب بانکی

در بخش قبل نحوه رفع مسدودی حساب بانکی در سه روش بیان کردیم و گفتیم که مراحل انجام این امر با توجه به اینکه روش حضوری باشد یا غیرحضوری متفاوت است و براساس آن مدت زمان رفع مسدودی نیز متفاوت است، حال شاید این سوال برای شما مطرح شود که مدت زمان رفع مسدودی حساب بانکی چقدر است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که مدت زمان رفع مسدودی حساب بانکی در روش مراجعه حضوری کوتاه است و معمولا پس از مراجعه حضوری دارن حساب به بانک به صورت فوری انجام می‌گیرد اما در روش غیر حضوری مدت زمان رفع مسدودی طولانی‌تر است و دارنده باید حداقل یک هفته منتظر بماند.

رفع مسدودی حساب بانکی توسط فتا

در بخش قبل مدت زمان رفع مسدودی حساب بانکی را برای شما بیان کردیم، گاهی اوقات حساب بانکی به دستور پلیس فتا مسدود می‌شود البته مسدودی حساب بانکی توسط پلیس فتا به این دلیل نبوده که دارنده حساب مرتکب جرم شده بلکه گاهی اوقات این امر دلیل دیگری دارد به طور مثال فردی که مرتکب جرم سرقت اینترنتی از حساب بانکی دیگر شده اقدام به خرید از سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی کرده و در نهایت حساب بانکی آن فروشگاه مسدود می‌گردد.

در چنین شرایطی برای رفع مسدودی حساب بانکی توسط فتا باید مطابق مراحل زیر عمل کنید:

رفع مسدودی حساب بانکی توسط دادگاه

 اگر حساب بانکی به دلیل دستور دادگاه مسدود شده باشد برای رفع مسدودی متقاضی باید به مرجع قضایی مربوطه مراجعه کند و اقدامات مقدماتی برای رفع مسدودی حساب بانکی انجام دهد.

سپس دارنده حساب مسدود شده باید با در دست داشتن نامه دادگاه حضوراً به شعبه بانک مراجعه کند و با ارائه مدارک و کارت شناسایی و تکمیل فرن درخواست رفع مسدودی حساب در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای رفع مسدودی حساب خود اقدام نماید.

 مسدود شدن حساب بانکی توسط شورای حل اختلاف

گاهی مسدود شدن حساب بانکی توسط شورای حل اختلاف و در اجرای قدار تامین دلیل یا اجرای حکم قطعی شورای حل اختلاف انجام می‌گیرد در این صورت شاید این سوال برای شما مطرح شود که چگونه حساب مسدود شده را باز کنیم؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که رفع مسدودی حساب بانکی توسط شورای حل اختلاف تفاوتی با دادگاه ندارد و متقاضی از طریق مراجعه حضوری به شورا و بر طرف کردن مشکل و دریافت نامه قضایی شورا و مراجعه به بانک ارائه نامه شورا و مدارک هویتی می‌تواند برای رفع مسدودی حساب اقدام کند.

رفع مسدودی حساب بانکی به کمک وکیل

در قسمت‌های قبل درباره رفع مسدودی حساب بانکی و مراحل آن صحبت کردیم رفع مسدودی حساب بانکی دارای شرایط و مقدماتی است که در صورت وجود و انجام آن می‌توانند برای رفع مسدودی حساب بانکی اقدام کنند.

مراحل رفع مسدودی حساب بانکی تا حدودی دشوار است، بنابراین توصیه می‌کنیم که برای رفع مسدودی حساب بانکی از یک وکیل متخصص کمک بگیرید شما می‌توانید با استفاده از فرم مشاوره موجود در سایت و پر کردن آن با وکیل‌های طباطبایی ارتباط برقرار کنید و از آن کمک بگیرید.

کلام آخر

 به پایان این مطلب از وکیل طباطبایی رسیدیم امید است اطلاعاتی که در خصوص رفع مسدودی حساب بانکی در اختیار شما قرار دادیم مفید باشد چنانچه در این خصوص نیاز به کسب اطلاعات بیشتری دارید می‌توانید با استفاده از شماره‌های موجود در سایت با کارشناسان ما تماس بگیرید و از آن‌ها مشاوره دریافت کنید.

سوالات متدوال

شرایط رفع مسدودی حساب بانکی چیست؟

شرایط رفع مسدودی حساب بانکی با توجه به اینکه رفع مسدودی در مورد چک برگشتی باشد یا در مورد دستور قضایی باشد متفاوت است برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله را مطالعه کنید.

نحوه رفع مسدودی حساب بانکی چگونه است؟

نحوه رفع مسدودی حساب بانکی در مورد چک برگشتی و در مورد دستور قضایی متفاوت است برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله را مطالعه کنید.

مدت زمان رفع مسدودی حساب بانکی چقدر است؟

مدت زمان رفع مسدودی حساب بانکی با توجه به اینکه روش حضوری یا غیر حضوری باشد متفاوت است برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله را مطالعه کنید.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *