نحوه کنترل دیسکورد فرزندان امری مهم و حیاتی می باشد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

تعداد بیشتری از نوجوانان برای ارتباط با همسالان و دوستان خود به دیسکورد که یک پلتفرم ارتباطی می باشد، ملحق می شوند. دیسکورد برقراری ارتباط و تعلق را برای نوجوانان برای مثال در یک گروه جهت مطالعه یا علایق مشترک مانند یک گروه موسیقی یا تیم ورزشی آسان می کند.

دیسکورد در سال 2015 شروع به کار کرد و به سرعت در میان گیمرهایی که به دنبال برقراری ارتباط در حین انجام بازی های ویدیویی بودند، طرفدارانی پیدا کرد. این سرویس، که در گذشته به عنوان یک پلتفرم مخصوص گیمرها شناخته می‌شد، اکنون به عنوان یکی از چندین برنامه پیام رسانی محبوب شناخته می‌شود که افراد می‌توانند از آن استفاده کنند.

این سرویس از چت صوتی، تصویری و متنی پشتیبانی می کند و اکنون بیش از 150 میلیون کاربر ماهانه دارد. هنوز هم بین گیمرها محبوب می باشد، اما ممکن است گروه‌هایی راجع به تیم‌های ورزشی، مشاهیر، ورزش یا بر اساس یک پروژه مدرسه هم پیدا کنید.

نحوه کار دیسکورد

نحوه کنترل دیسکورد فرزندان

دیسکورد در گروه های چت به نام سرورها سازماندهی شده که بر روی فضاهای دیسکورد قرار دارند. آنها توسط جوامع خاص و گروه های دوستان ساخته شده اند. اکثریت قریب به اتفاق سرورها کوچک و فقط دعوت‌نامه هستند. برخی از سرورهای بزرگتر عمومی هستند. هر کسی می‌تواند سروری را در هر موضوعی راه‌اندازی کند، به شرطی که شرایط خدمات دیسکورد یا دستورالعمل‌های انجمن را نقض نکند.

همه مکالمات انتخابی هستند، بنابراین کاربران برای دسترسی به محتوا و تعامل با سایر افراد روی سرور باید به یک سرور ملحق شوند.

سرورها در موضوعات فرعی به نام کانال سازماندهی می شوند. کانال ها به کانال های متنی و صوتی تقسیم می شوند. در کانال های متنی، کاربران پیام ارسال می کنند، فایل ها را آپلود می کنند و تصاویر را به اشتراک می گذارند. در کانال‌های صوتی، کاربران از طریق چت صوتی یا تصویری و اشتراک‌گذاری صفحه ارتباط برقرار می‌کنند.

کاربران می توانند پیام های خصوصی را به عنوان پیام مستقیم (DM) برای سایر کاربران ارسال کنند و همچنین تماس صوتی یا تصویری را شروع کنند. اکثر DM ها مکالمه های یک به یک هستند، اما کاربران این گزینه را دارند که حداکثر نه نفر دیگر را به مکالمه دعوت کنند تا یک گروه خصوصی DM (GDM) با حداکثر اندازه ده نفر ایجاد کنند. DM های گروه عمومی نیستند و برای پیوستن، به دعوت از یک نفر در گروه نیاز دارند.

“Student Hubs” در این پلتفرم، فضایی را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند تا با دیگران در مدرسه‌شان در ارتباط باشند، اما برای ورود به این فضا، باید حساب دیسکورد خود را با ایمیل رسمی دانش‌آموزی خود تأیید کنند.

در داخل هاب، آنها می توانند با سایر دانش آموزان تأیید شده ارتباط برقرار کنند، سرورهایی را برای گروه های مطالعه یا کلاس ها پیدا کنند، و سرورهای خود را برای دانش آموزان دیگر به اشتراک بگذارند. هاب ها توسط دانش آموزان ایجاد می شوند و وابسته به مدرسه یا مدیریت آن نیستند.

دیسکورد دستورالعمل‌های انجمن را ایجاد کرده است که مواردی را که در این پلتفرم مجاز نیستند، از جمله سخنان مشوق دشمنی و تنفر، آزار و اذیت، تحریک به خشونت و سایر آسیب‌ها مانند قلدری و اطلاعات نادرست را توضیح می‌دهد.

صاحبان سرور و مدیران جامعه ای که هنجارهای رفتاری را برای جوامع خود تعریف و اجرا می کنند می تواند فراتر از دستورالعمل های انجمن دیسکورد باشد. مدیران داوطلب یا «Mods» به اجرای دستورالعمل‌های انجمن و قوانین تک‌تک سرور کمک می‌کنند و محتوایی را حذف می‌کنند یا کاربرانی را که قوانین را نقض می‌کنند، ممنوع می‌کنند.

پیوستن به دیسکورد

حداقل سن برای دسترسی به برنامه یا وب سایت این برنامه 13 سال می باشد مگر اینکه قانون محلی سن بالاتری را الزامی کند. کاربران هنگام ایجاد حساب کاربری باید تاریخ تولد خود را تأیید کنند. اگر کاربری زیر 13 سال گزارش شود، دیسکورد حساب او را حذف می‌کند و حسابش تنها در صورتی بازیابی می‌شود که بتواند سن خود را با استفاده از مدرک شناسایی رسمی تأیید کند.

ابزار Family Center

نحوه کنترل دیسکورد فرزندان

Family Center یک ابزار والدین درون پلتفرمی می باشد که در تنظیمات کاربر یافت می‌شود و به والدین دید بیشتری نسبت به تعاملات و فعالیت‌های نوجوانان شان در دیسکورد ارائه می‌دهد. حداکثر سه والدین، سرپرستان یا سایر اعضای خانواده بزرگسال قابل اعتماد می توانند به یک نوجوان در خانواده خود متصل شوند. والدین برای دسترسی به « Family Center » به یک حساب دیسکورد نیاز دارند و پس از تکمیل فرآیند راه‌اندازی با نوجوان شان، می‌توانند خلاصه فعالیت نوجوان شان را در هر زمانی مشاهده کنند.

خلاصه فعالیت شامل تعداد کاربرانی می باشد که آنها پیام داده اند یا با آنها تماس گرفته اند، تعداد دوستان جدیدی که اضافه کرده اند، و تعداد سرورهایی که فعالانه در آنها شرکت می کنند. Family Center شامل آرشیو کاملی از فعالیت ها نمی باشد و تنها فعالیت‌هایی که پس از پذیرش درخواست اتصال شما توسط نوجوان انجام می‌شود را مورد توجه قرار می‌دهد. اطلاعات به صورت یک مجموعه ۷ روزه ارائه می‌شود، بنابراین به‌روز و به موقع می باشد.

علاوه بر این، والدین بصورت هفته‌ای یک خلاصه ایمیلی دریافت می‌کنند که اطلاعات مهم و سطح بالایی را در مورد فعالیت‌های نوجوان در این پلتفرم شامل می‌شود، از جمله نام کاربری دوستانی که نوجوان با آن‌ها گفتگو کرده و نام سرورهایی که نوجوان در آن‌ها فعال بوده است.

ملاحظات ایمنی

به طور کلی، توصیه می‌ شود که برای کاربران زیر 18 سال تنظیماتی که بیشترین محدودیت‌ها را دارند را انتخاب کنید، اما باید درک کنیم که هر نوجوانی هم منحصر به فرد می شود. هر تنظیماتی هم که انتخاب شده باشد، حداقل یک بار در سال آن‌ها را بررسی کنید، زیرا نوجوان شما بزرگتر  می‌شود و یا ممکن است مشکلی برایش پیش آمده باشد.

در اینجا برخی از تنظیمات مهم وجود دارد که توصیه می شود با نوجوان تان به بررسی آن ها بپردازید:

حساب من

یک رمز عبور سخت که قابل حدس زدن نباشد، ایجاد کنید و آن را به اشتراک نگذارید. همچنین توصیه می شود که برای محافظت بیشتر، احراز هویت دو مرحله ای  را فعال کنید.

فیلتر کردن تصاویر واضح و صریح

به بخش تنظیمات کاربر ، حریم خصوصی و ایمنی ، فیلتر تصویر واضح و صریح مراجعه کنید. محدودترین تنظیمات در این بخش توصیه می شود. گزینه «فیلتر پیام‌های مستقیم از طرف غیر دوستان» پیش‌فرض می شود، یعنی پیام‌های مستقیم از طرف غیر دوستان برای تصاویر غیراخلاقی جنسی فیلتر می‌شوند و تصاویری که ممکن است غیرمستقیم جنسی باشند به‌طور خودکار مسدود می‌شوند. با این که فیلتر ممکن است اکثر تصاویر واضح را با موفقیت شناسایی کند، اما ممکن است مواردی وجود داشته باشد که این کار را انجام ندهد. در چنین مواردی، می‌توانید کاربر مسئول را مسدود کنید و محتوایی را گزارش کنید که دستورالعمل‌های انجمن یا شرایط خدمات Discord را نقض می‌کند.

می‌توانید تنظیمات مربوط به DM را در بخش تنظیمات ، حریم خصوصی و تنظیمات فیلترهای پیام مستقیم کنترل کنید.

حساب‌های خردسالان نمی‌توانند به کانال‌هایی با برچسب «محدودیت سنی» دسترسی پیدا کنند که ممکن است حاوی برهنگی یا سایر محتوای بزرگسالان باشد.

مدیریت دوستان

به بخش تنظیمات کاربر ، درخواست‌های دوست بروید. گزینه ها شامل همه، دوستان دوستان و اعضای سرور می باشد. به نوجوانان توصیه می شود فقط درخواست دوستی را از افرادی که در زندگی واقعی می شناسند، بپذیرند. محدودترین گزینه یعنی Friends of Friends را انتخاب کنید. همه درخواست‌های دوستی بدون توجه به تنظیمات دوست باید توسط کاربر تأیید شود.

پیام مستقیم

به بخش تنظیمات کاربر ، حریم خصوصی و ایمنی ، پیش فرض های حریم خصوصی سرور مراجعه کنید. باز هم، محدودترین تنظیمات برای افراد زیر سن قانونی توصیه می شود. گزینه “Allow Direct Messages from Server Members” به طور پیش فرض فعال می باشد، آن را در موقعیت غیر فعال قرار دهید.

به خاطر داشته باشید که تغییرات در تنظیمات جهانی فقط بر سرورهای جدیدی که نوجوان شما به آن ملحق می شود تأثیر می گذارد. برای ایجاد تغییرات در تنظیمات سرورهای موجود، در منوی کشویی سرور، که در کنار نام سرور قرار دارد، به تنظیمات سرور بروید.

شما می توانید تنظیمات را بر اساس سرور به سرور تنظیم کنید، بنابراین ممکن است بخواهید محدودترین تنظیمات را در منوی تنظیمات عمومی انتخاب کنید و سپس تنظیمات یک سرور را به گونه ای تنظیم کنید که محدودیت کمتری داشته باشد (به عنوان مثال، سروری که برای یک گروه مطالعه در مدرسه راه اندازی شده است. )

مسدود کردن و گزارش

کاربران مسدود شده نمی توانند برای شما پیام مستقیم ارسال کنند و شما نمی توانید محتوای جدیدی را که پست می کنند، ببینید.

در دسکتاپ:

بر روی نام کاربری کلیک راست کنید تا منو ظاهر شود.

Block را در منو انتخاب کنید.

در موبایل:

بر روی نام کاربری ضربه بزنید تا پروفایل کاربر ظاهر شود.

روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید تا منو ظاهر شود.

Block را در منو انتخاب کنید.

برای گزارش کاربری که محتوای مضر ارسال می کند، از ویژگی گزارش در برنامه استفاده کنید. برای کاربران دسکتاپ، نشانگر را روی هر پیامی نگه دارید، روی سه نقطه ظاهر شده کلیک کنید و دسته را در منوی «گزارش پیام» انتخاب کنید. در تلفن همراه، روی یک پیام فشار دهید و نگه دارید و روی گزینه «گزارش» ضربه بزنید.

نحوه کسب درآمد دیسکورد

دیسکورد تبلیغات و یا اطلاعات کاربر را به اشخاص ثالث نمی فروشد. در عوض، دیسکورد از طریق یک اشتراک ویژه به نام Nitro درآمد کسب می‌کند که به مشترکین اجازه می‌دهد ویدیوهای با کیفیت بالاتر را پخش کنند، فایل‌های بزرگ را آپلود کنند، یک پروفایل سفارشی ایجاد کنند و سایر امتیازات ویژه.

کاربران می‌توانند “بوست” برای سرورهای خود خریداری کنند. این بوست‌ها امکانات ویژه‌ای مانند احساسات خاص با حرکت و بهبود کیفیت ویدیو و صدای درون سرور را فراهم می‌کنند.

Safety on Discord، مانند همه پلتفرم‌های اجتماعی دیگر، بیشتر به نحوه استفاده از آن بستگی دارد.

انجام شیوه های هوشمندانه، مانند برخورد با دیگران به همان شکلی که خودتان مایلید با شما برخورد شود، استفاده از تنظیمات حریم خصوصی به نحو مناسب برای سن و حفظ تعادل سالم بین زمان‌های آنلاین و آفلاین محافظت کننده هستند و  به داشتن تجربه مثبت در دیسکورد یا هر برنامه دیگری کمک می‌کنند.

والدین همچنان به عنوان افرادی هستند که بیشتر نوجوانان به آن‌ها برای مشورت و یافتن یک سیستم ارزشی که آن‌ها را به سمت بزرگسالی هدایت ‌کند، نیاز دارند. بحث‌های باز و بدون سیاق قضایی و نشان دادن علاقه واقعی، نسبت به برنامه‌ها، بازی‌ها و خدماتی که نوجوانان استفاده می‌کنند، روش خوبی برای عمل به ارزش‌های خانواده و کمک به رشد نوجوانان به سوی بزرگسالی می باشد.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *