[vc_row][vc_column][vc_column_text]رسانه‌های عمومی، بنا بر دلایلی جنایت‌هایی را که در طول روز رخ می‌دهد را شرح نمی‌دهند اما با توجه به اینکه کاربرد فضای مجازی در این روزها گسترده‌تر شده است، خبرهایی از این قبیل به دلیل نشر بیشتر در کوتاه‌ترین زمان به گوش مردم می‌رسد. متأسفانه تعداد این چنین خبرها کم نیست این روزها اخبار جنایت فرزند کشی، بیشتر از گذشته به گوش می‌رسد و خاطر عموم مردم را مکدر ساخته است. هدف از انتشار این مقاله معرفی ویژگی‌های بهترین وکیل پرونده‌های جنایی می‌باشد.

معرفی وکیل جنایی

در حالت کلی باید بیان نمود که در پرونده‌هایی همچون قتل، مواد مخدر، اتهامات جنسی، کلاهبرداری‌های مالی و … باید وکیلی را استخدام نمود که دارای مدرک جنایی باشد. اکثر افراد، شرکت‌ها، سازمان‌ها و مراکز به هنگام مواجه شدن با اتهام به چنین شخصی نیاز خواهند داشت.
البته بسیاری از شرکت‌های بزرگ و کوچک برای جلوگیری از اتفاقات ناگهانی و از پیش برنامه‌ریزی نشده ترجیح می‌دهند تا از قبل وکیل مختص خود را داشته باشند. در مجموع باید در صورت برخورد با هرگونه اتهاماتی مانند خشونت، مواد مخدر و سرقت باید تحت مشاوره حقوقی جنایی قرار گرفت.

مهارت‌های وکیل جنایی

مهم‌ترین نکته این است که وکیل جنایی باید مهارت‌های عالی و حرفه‌ای برای دفاع از قضات را در برابر قاضی و قانع نمودن هیئت داوران را داشته باشد. مهارت‌های تحقیقاتی در ایجاد یک پرونده و ایجاد دفاع قوی نیز حائز اهمیت می‌باشد. وکلای جنایی باید تفکر خلاق و قوی و مهارت‌های تحلیلی را برای توسعه یک استراتژی حقوقی و تحلیل پرونده قضایی و پرونده‌های پیچیده را داشته باشند.
همچنین وکلای جنایی باید درک عمیق از قوانین ایالتی، فدرال و محلی، پرونده‌های دادگاه، قوانین اثبات و قضات محلی برای حرکت یک سیستم عادلانه کیفری مؤثر و دارای صلاحیت داشته باشند.
علاوه بر آن، مهارت‌های بین فردی برای ایجاد یک ارتباط قوی بین مشتری و وکیل از ملزومات می‌باشد. متهمان جنایی یک گروه فریبنده هستند که اغلب اوقات به‌وسیله وکلای بسیاری پیس از اینکه به یکی از آنها احترام بگذارند، از طریق وکیل‌مدافع شوند، لذا توانایی جذب و حفظ مشتریان برای انجام عملیات دفاعی شکننده ضروری است.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”9578″ img_size=”full” alignment=”center”][vc_column_text]

وکیل جنایی در پرونده قتل

از مهم‌ترین پرونده‌هایی که نیازمند وکیل می‌باشد، پرونده‌های قتل است. جرم قتل هم برای متهم به قتل و هم برای خانواده مقتول فراز و نشیب‌هایی را به همراه دارد و نیازمند به یک وکیل متخصص در این امر خواهد بود.

ویژگی وکلای جنایی در قتل

میزان علم و تسلط یک وکیل در خصوص ابعاد حقوقی پرونده‌های قتل از مهم‌ترین ویژگی‌های وکیل قتل موفق می‌باشد. وکیل‌های قتل اصولاً دارای تحصیلات تخصصی و دارای تجربیات فراوان در خصوص پرونده‌های قتل می‌باشند؛ بنابراین یک وکیل در این حوزه لازم است تا اطلاعات کامل و به روز در خصوص پرونده‌های قتل داشته باشد.
وکلای جنایی که وکالت یک متهم به قتل را بر عهده می‌گیرند، لازم است تا بدانند که این کار حساسیت‌های زیادی را برای آن‌ها به همراه خواهد داشت و باید در کلام و لایحه‌ی خود با دقت تمام و احترام کافی، الفاظ را بکار ببرند. قابل ذکر است که وکیل فرد متهم
صرفاً از حقوق متهم دفاع می‌کند، نه اعمالی که وی انجام داده است. لذا از این رو، باید در کلام خود دقت نماید تا حساسیت جامعه را نسبت به متهم برانگیخته نکند.
سرعت یک وکیل در انجام پرونده‌های این چنینی بسیار حیاتی و سرنوشت ساز می‌باشد. بنابراین قدرت تصمیم گیری یک وکیل در پرونده قتل بخشی از خصوصیات بارز آن‌ها است.
در این پرونده‌ها به دلیل داشتن تنش‌های زیاد، لازم است تا وکلای جنایی استرس و اضطراب خود را کنترل نمایند. همچنین یک وکیل حرفه‌ای قتل احساسات خود را در دادگاه باید کنترل کند و نباید از نظر احساسی بیش از اندازه به موکلش نزدیک شود، زیرا این یک رفتار حرفه‌ای است که در جهت پیشبرد روند پرونده بسیار الزامی می‌باشد.
یکی از چالش‌های مهم برای وکیل متهم تبدیل کردن قصاص به حبس است. این امر مستلزم این است که وکیل در بعد عنصر روانی متهم تسلط کافی داشته و این امر با داشتن اطلاعات کافی در خصوص شرایط روانی میسر می‌گردد.

نقش وکیل جنایی در پرونده‌های کلاهبرداری

در این قسمت ابتدا باید بگوییم که کلاهبرداری به کارهایی گفته می‌شود که بر اساس فریب و دروغ بنا شده‌اند و در فریب کاری مانور متقلبانه نیز وجود دارد، زیرا در غیر این صورت هر فریبی را کلاهبرداری نمی‌نامند.
از جمله بهترین فرد برای تشخیص این که کاری که انجام شده کلاهبرداری است یا خیر، وکیل کیفری می‌باشد. معمولاً وکیل کیفری تخصص و تجربه بالایی در زمینه جرم‌شناسی داشته و می‌تواند به آسانی جرم‌های مختلفی را همچون کلاهبرداری تشخیص دهد.[/vc_column_text][vc_single_image image=”9577″ img_size=”full” alignment=”center”][vc_column_text]

مشخصات یک وکیل جنایی موفق در پرونده‌های کلاهبرداری

کلاهبرداری جرمی است که دارای شرایط ویژه‌ای است، بنابراین هر نوع تحصیل مال نامشروع و یا هر دروغی، کلاهبرداری محسوب نمی‌گردد. یک وکیل آگاه باید کاملاً به ارکان مختلف جرایم مشابه کلاهبرداری مسلط بوده و تفاوت آن را با جرایم مختلف بداند.
وکلای پرونده کلاهبرداری چه وکیل متهم باشد و چه وکیل بزه دیده باید به نحوه مانورهای متقلبانه و فریبکاری‌هایی که با توجه به پیشرفت‌های امروزی اتفاق می‌افتد آگاه باشد.
فرایند شکلی در این گونه پرونده‌ها که قواعد خاص خود را دارد. لذا یک وکیل جنایی موفق می‌تواند در ایرادات شکلی لوایح دقیق عمل نماید.
وکیل جنایی در پرونده کلاهبرداری باید از فنونی که بلد است برای راهنمایی قاضی استفاده کند نه پیچیده کردن و طولانی کردن دادرسی.
وکیل متخصص در پرونده‌های کلاهبرداری بهتر است در راستای دفاع مناسب از موکلش کیس‌های مشابه را مطالعه نماید تا بتواند در دفاعش با الهام از موارد مشابه بهترین دفاع را ارائه نماید.

نتیجه گیری

به هنگام انتخاب وکیل خوب و با تجربه باید اطمینان حاصل نمود که وکیل مورد انتخاب ملزم به حرکت در مسیر اخلاق می‌باشد. یک وکیل جنایی موفق به جهت آگاهی یافت از قوانین و مسیرهای قانونی می‌تواند کار موکل خود را به تعویق بیندازد و البته چنین است که وکیل دادگستری دانش خود را در مسیر سرعت بخشیدن و به‌دست‌آوردن نتیجه به کار می‌بندد و بیشتر وکلا دادگستری رعایت منافع و مصلحت موکل را از وظایف خود دانسته و به آن پایبندند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *