[vc_row][vc_column][vc_column_text]ممکن است که اگر بفهمید شخصی تلفن همراه شما را هک کرده، بسیار مضطرب و پریشان شوید، زیرا اطلاعات شخصی و مهمی را در تلفن همراه خود دارید که نمی‌خواهید با دیگران به اشتراک بگذارید.
چت شما با دوستان و اعضای خانواده، اطلاعات حساب بانکی، تصاویر شخصی، حساب ایمیل و تمامی اطلاعات شخصی شما در حافظه تلفن همراهتان می‌باشد. لذا امنیت گوشی شما قطعاً برای شما اهمیت بسیاری دارد؛ بنابراین اگر که فکر می‌کنید که شخصی تلفن شما را هک کرده است، حتماً در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

نشانه‌های هک شدن تلفن همراه

برنامه‌های ناشناخته: تلفن همراه هک شده اغلب دارای برنامه‌‌های ناآشنا در صفحه پیش‌زمینه می‌باشد. برنامه‌های هکر، خاص هستند که در اپ استور به صورت رسمی قابل دسترسی نیستند.
خالی شدن شارژ باطری: همیشه هک کردن تلفن موجب می‌شود که باتری گوشی شما نسبت به روزهای دیگر زودتر تمام شود. اگر باتری گوشی سریع خالی می‌شود، می‌تواند یکی از نشانه‌های هک شدن باشد.
داغ کردن گوشی: اگر همیشه در صورت استفاده نکردن از گوشی بازهم تلفن همراه شما داغ می‌کند، این اتفاق می‌تواند نشانه‌ای از هک شدن باشد. فعالیت اضافی ناشی از هک شدن، روی افزایش گرمای دستگاه شما تأثیر گذاشته است.
شارژ حساب ناشناخته: آیا فکر می‌کنید که سیم‌کارت شما از سوی کسی که نمی‌‌دانید شارژ شده است. هکرها معمولاً جی پی اس شما را ثبت و ضبط می‌‌کنند که روی شارژ اینترنت و رومینگ شما تأثیر می‌گذارد و می‌تواند باعث افزایش آن شود.
پیام‌های متنی ناشناخته: تلفن همراه هک شده اغلب پیام‌های متنی را دریافت می‌کند که حاوی کدهای ناشناخته هستند. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که سیستم پیام‌رسانی تلفن همراه شما پیام‌های کددار تحویل داده شده به هکر را بر می‌دارد.
از کار افتادن برخی اپلیکیشن‌ها و تغییر خودکار زبان در وب‌گردی: یکی دیگر از نشانه‌های هک شدن گوشی موبایل این است که با توجه به استفاده از پروکسی‌های خاص توسط هکرها، در حین وب‌گردی زبان مرورگر و محتوا یا حتی تبلیغاتی که نمایش داده می‌شوند تغییر پیدا می‌کنند. در برخی شرایط هم استفاده از پروکسی توسط هکرها می‌تواند منجر به از کار افتادن اپلیکیشن‌های خاصی شود.
باز شدن خودکار سایت‌های نامربوط: تصور کنید در حال استفاده از تلفن همراه خود هستید و به صورت خودکار مرورگر دستگاه باز و شما را به سایت خاصی هدایت می‌نماید، مطمئن باشید در این شرایط مشکلی جدی در گوشی شما به وجود آمده است.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”9637″ img_size=”full” alignment=”center”][vc_column_text]

در صورت هک شدن موبایل چه کاری باید انجام دهیم؟

اگر که گوشی تلفن شما هک شده است، می‌توانید مطابق با موارد زیر عمل نمایید:
رمزهای عبور خود را فوراً تغییر دهید.
بلافاصله تمامی نرم‌افزارهای مشکوک را حذف کنید.
بلافاصله نرم‌افزار امنیتی موبایل (آنتی‌ویروس‌ها) را نصب کنید.
برای اطمینان خاطر می‌توانید گوشی خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید که در این حالت تمامی اطلاعات و برنامه‌های موجود در گوشی شما حذف می‌شود؛ بنابراین از آن فقط به عنوان آخرین راه‌حل استفاده کنید.

حفاظت در مقابل تهدیدات

به منظور حفاظت در مقابل تهدیدات ناشی از هک شدن، به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم تا موارد زیر رو رعایت کنید:

1) مطمئن شوید بلوتوث تلفن همراهتان همیشه خاموش باشد، مگر در مواردی که به آن نیاز دارید.
2) حتی‌الامکان از هندزفری‌‌های مجهز به تکنولوژی بلوتوث استفاده نکنید.
3) گزینه‌های موجود در قسمت بلوتوث گوشی را به نحوی تنظیم کنید که برای دریافت فایل‌‌های ارسالی حداقل دو بار از شما درخواست موافقت نماید.
4) در هنگام اتصال به اینترنت از طریق تلفن همراه، بر روی لینک‌‌ها و پیام‌های نامطمئن کلیک نکنید.
5) هرگز از سایت‌هایی که هویت آن‌ها به اثبات نرسیده، اپلیکیشنی دانلود نکنید.

روش‌های پیشرفته برای جلوگیری از هک تلفن

اگر هنوز هم نگران هک شدن هستید، اقدامات دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید برای محافظت از گوشی خود انجام دهید. با این حال افراط و زیاده‌روی در این کار خیلی توصیه نمی‌شود.
استفاده از WiFi عمومی بدون امنیت ممنوع می‌باشد. هکرها معمولاً چیزهای مهم مانند حساب‌های بانکی را از طریق WiFi عمومی به دلیل ضعف استانداردهای امنیتی یا نبود آن، مورد هدف قرار می‌دهند. به این ترتیب هک شدن گوشی با وای‌فای کار را برای هکرها راحت می‌کند.
قابلیت تکمیل خودکار را خاموش کنید. با این کار می‌توانید دسترسی هکرها به اطلاعات شخصی و مهم ذخیره شده را قطع کنید.
به طور منظم تاریخچه مرورگر، کوکی‌ها و همچنین حافظه پنهان خود را پاک کنید. از بین بردن ردپای مجازی شما در به حداقل رساندن مقدار داده‌ای که هکرها می‌توانند به سرقت ببرند، امری بسیار مهم است.
اگر گوشی تلفن شما آیفون است، گزینه Find My Iphone را فعال نمایید و با روشن کردن این ویژگی در تنظیمات، اگر گوشی خود را در جایی گم کردید، قبل از اینکه هکرها بتوانند اطلاعات گوشی شما را به سرقت ببرند، می‌توانید آن را پیدا کنید.
از یک برنامه ضد هک گوشی استفاده نمایید. یک برنامه رفع هک گوشی برای کاربران اندروید، اپلیکیشن Webroot، تمام اقدامات امنیتی گوشی اندروید را برای شما فراهم می‌نماید. این برنامه مجهز به یک ویروس‌کش است که در صورت گم‌شدن گوشی، می‌توانید آن را قفل کنید و یا تمام اطلاعات داخل گوشی را حذف کنید.[/vc_column_text][vc_single_image image=”9636″ img_size=”full” alignment=”center”][vc_column_text]

نحوه پیدا کردن برنامه‌های جاسوس روی گوشی

مهم‌ترین نکته برای پیدا کردن برنامه‌های جاسوسی و جلوگیری از هک شدن گوشی این است که، نرم‌افزارهای این چنین معمولاً خود را در قالب برنامه‌های مفید ظاهر و یا پس از نصب مخفی می‌گردند و در لیست برنامه‌های تلفن شما دیده نمی‌شوند. در صورتی که نسبت به هک شدن گوشی خود مشکوک شده‌اید، بهتر است که برنامه‌هایی را که اخیراً نصب کرده‌اید را بازبینی کرده، تا جایی که امکان دارد آن‌ها را پاک نمایید. اگر بازهم اطمینان دارید که گوشی شما هک شده در بخش تنظیمات، به بخش برنامه‌های موجود رفته و به دنبال برنامه‌هایی بگردید که بر روی صفحه اصلی تلفن موجود نیستند. اگر برنامه‌ای را پیدا کردید که در لیست نصب شده‌ها وجود داشته ولی در صفحه اصلی نیست، در این صورت امکان دارد که تلفن شما هک شده باشد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *