۱۳ نشانه که شما را از هک شدن تلفن همراه باخبر می‌کند:

پیشرفت دانش و تکنولوژی مانند شمشیری دو لبه مزایا و همچنین ضررهای فراوانی را برای بشر به همراه دارد. هک شدن گوشی تلفن همراه  را می‌توانیم یکی از معایب پیشرفت دانش و تکنولوژی در زمینه نرم افزار و سخت افزار بدانیم‌.
ترس از دزدیده شدن اطلاعات مهم تلفن همراه باعث شده است نگرانی ما از بابت سرقت اطلاعات مهم تلفن همراه افزایش یابد
گاهی تلفن همراه با زبان بی زبانی به شما اعلام هک شدن می‌کند اما شما به دلیل عدم آشنایی با این علائم ساده از کنار این اعلان‌ها می‌گذرید. ساده گذشتن از کنار این نشانه‌ها ممکن است پیامدهای سخت و جبران‌ناپذیری را برای شما به همراه داشته باشد.
هدف ما از نگارش این مقاله معرفی نشانه‌های هک شدن تلفن همراه به شما است. با شناخت این علائم می‌توانید مانع ضررهای بیشتر شوید.

چرا گوشی تلفن همراه من باید هک شود؟

اولین سوالی که پس از خواندن مقدمه بالا در ذهن شما شکل گرفت این بود که دلایل هک تلفن همراه چیست؟ اصلا چرا تلفن همراه من باید هک شود؟ اطلاعات موجود در تلفن همراه من چه سودی برای هکرها خواهد داشت؟
عکس‌ها، تصاویر، فایل‌های مهم، رمزهای کارت اعتباری و دیگر اطلاعات شخصی موجود در تلفن همراه از اهداف هکرها برای هک هستند. پیشرفت‌های اخیر بشر باعث شده است تا انسان امکان سوء استفاده از اطلاعات شخصی درون موبایل دیگران را نیز بیابد. این موضوع باعث شد تا هکرها دست به کار شوند و با دست‌یابی به حریم خصوصی کاربران به اهدافی که در سر دارند نزدیک‌تر شوند.
خوشبختانه هک شدن تلفن همراه اعلان‌های سخت و افزاری و نرم افزاری را برای شما به همراه دارد. با شناخت این نشانه‌ها می‌توانید مانع از سوء استفاده هکرها از اطلاعات شخصی خود شوید.

نشانه های هک شدن گوشینشانه‌های نرم افزاری هک شدن گوشی

حمله افراد غریبه به اطلاعات شخصی شما باعث پدیدار شدن اعلان‌هایی در سیستم نرم افزاری تلفن همراهتان می‌شود. این نشانه‌ها هیچ ارتباطی با سیستم سخت افزاری شما ندارد. اختلالاتی را در سیستم دریافت و ارسال پیامک، کار کردن با اپلیکیشن‌ها و وب گردی در تلفن همراه را به وجود می‌آورد.

توصیه من این است که به هیچ عنوان از کاهش سرعت ناگهانی تلفن همراه غافل نشوید. اگر تلفن همراه شما تا یک ساعت پیش با سرعتی بالا به فعالیت می‌کرده است اما الان به طور ناگهانی سرعت عمل آن کاهش یافته است باید به هک شدن شک کنید.
کاهش پیش از اندازه سرعت تلفن همراه به طور ناگهانی می‌تواند نشانه‌ای از هک شدن موبایل یا تب‌لت شما باشد. اما آیا هر کاهش سرعتی می‌تواند نشانه حمله غریبگان به اطلاعات شخصی ما باشد؟
خیر؛ کند شدن تلفن همراه ممکن است دلایل دیگری نیز داشته باشد. حجم بالای اطلاعات و فایل‌های ذخیره شده درون تلفن و کار کردن زیاد با آن می‌تواند دال بر کند شدن آن باشد.

اگر به تازگی‌ها تلفن همراه شما به طور خودکار به دیگران پیامک ارسال می‌کند ممکن است یک عامل تخریب‌ کننده پشت این ماجراها باشد. شاید گوشی شما هک شده باشد. شاید هم علت پیامک‌های خودکار ارسال شده به مخاطبان یک ویروس ناشناخته باشد. همه چیز به ارسال پیام ختم نمی‌شود. گاهی دریافت پیام‌های عجیب و غریب می‌تواند نشانه هک شدن تلفن همراه باشد.
توجه داشته باشید که منظور از پیامک‌های عجیب، پیامک‌های تبلیغاتی نوشته شده به شیوه‌های خلاقانه نیست. بلکه منظور پیامک‌هایی است که از شماره‌هایی ناشناس با محتواهایی عجیب برای شما ارسال می‌شوند.
اگر چه نمی‌توانیم بگوییم دریافت و ارسال پیامک‌های عجیب و خودکار قطعا نشانه هک شدن گوشی شما است. اما نباید از کنار این نشانه‌ها به سادگی گذشت.

یکی از عجیب‌ترین و مهم‌ترین نشانه‌های هک تلفن همراه نصب خود به خود برنامه‌ها بر روی تلفن همراه است. گوشی شما این توانایی را ندارد که بدون اجازه‌تان برنامه‌ای را حذف یا نصب کند. این اتفاق ممکن است پیامدهای زیادی را برای شما به همراه داشته باشد.
اگر تلفن همراه‌تان به تازگی اپلیکیشنی را به صورت خودکار نصب کرده است بایستی به وجود یک عامل مخرب شک کرد. پس از اینکه برنامه نصب شده را مشاهده کردید برای جلوگیری از سرقت اطلاعات‌تان خوب است هر چه سریع‌تر آن را پاک کنید.
بهترین روش برای جلوگیری از هک شدن تلفن همراه چک کردن مداوم اپلیکیشن‌های موجود در تلفن همراه می‌باشد. این کار باعث می‌شود تا در صورت نصب خودکار یک برنامه ناشناخته سریعا بتوانید اقدام لازم برای جلوگیری از هک شدن گوشی را به کار گیرید.

مصرف بالای اینترنت می‌تواند یکی از نشانه‌های هک شدن گوشی باشد. هکرها معمولا از اینترنت به عنوان وسیله‌ای برای دزدیدن اطلاعات مهم کاربران استفاده می‌کنند. به بیان دیگر می‌توانیم بگوییم اپلیکیشن‌هایی که نقش موثر در هک شدن تلفن همراه دارند، از منبع اینترنتی شما استفاده می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود که مصرف اینترنت شما به طور قابل توجه‌ای افزایش یابد‌.
اگر فکر می‌کند در چند وقت اخیر مصرف اینترنت شما چندین برابر شده است باید هر چه سریع‌تر گوشی خود را بازرسی کنید. این بازرسی شانس یافتن عوامل مخرب را افزایش می‌دهد.

کاهش خودکار و خود به خودی شارژ سیم کارت یا همچنین افزایش مبلغ قبض تلفن از جمله نشانه‌های هک شدن تب‌لت و تلفن همراه می‌باشد. مشاهده این نشانه به هیچ وجه نباید نادیده گرفته شود. عامل افزایش هزینه‌های تلفن همراه شما هر چه که باشد نباید از آن غافل شوید.
گاهی عامل کم شدن اعتبار تلفن همراه شما نصب برخی از اپلیکیشن‌هایی است که از اعتبار تلفن همراه تغذیه می‌کند. عضویت در برخی از سیستم‌های پیامکی نیز از دیگر عوامل کاهش شارژ تلفن همراه شما است.
اگر شارژ و اعتبار شما به طور خودکار کاهش می‌یابد ابتدا اپلیکیشن‌های پولی و سرویس‌های پیامکی خود را بررسی کنید‌. اگر به نتیجه‌ای نرسیدید می‌توانید به هک شدگی تلفن همراه خود شک کنند.

هک شدن تلفن همراه ممکن است عملکرد برخی از اپلیکیشن‌های تلفن همراه‌تان را مختل کند. اگر چه ممکن است از کار افتادگی اپلیکیشن‌های شما دلایل دیگری چون حمله ویروسی نیز داشته باشد. اما لازم است برای اطمینان بیشتر احتمال هک شدن تلفن همراه و تبلت را جدی بگیرید.
برخی مواقع حمله هکرها به اطلاعات خصوصی شما از اطریق پلیکیشن‌های مخرب صورت میگیرد. به کار‌گیری این اپلیکیشن‌ها در جهت  هک کردن تلفن همراه باعث می‌شود تا برخی از برنامه‌های نصب شده بر روی تلفن همراه شما دیگر نتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

ممکن است هک شدن تلفن همراه شما موجب تغییر زبان وبگردی‌تان گردد. به بیان ساده‌تر اگه متوجه تغییر زبان مرورگرهای وبگردی‌تان شدید احتمالا عاملی مخرب تلفن همراه شما را مورد حمله قرار داده است‌.

 یکی دیگر از نشانه‌های هک شدن گوشی موبایل باز شدن خود به خودی سایت‌های ناشناخته و عجیب می‌باشد.  به عنوان مثال فرض کنید در برنامه واتس آپ در حال پیام دادن به دوستان و آشنایان خود هستید که به طور ناگهانی یک سایت خارجی عجیب برایتان باز می‌شود. در این حالت ممکن است کد نویسی‌های مخرب هکرها عامل تخریب تلفن همراه شما باشد.

در این صورت باید اپلیکیشن‌هایی را که به تازگی نصب کرده‌اید بررسی و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از تلفن همراه خود پاک کنید. تنها در این صورت می‌توانید مانع افزایش هک شدن تلفن همراه خود شوید.

 گاهی عوامل مخرب ایجاد شده بر اثر هک گوشی موبایل موجب اسپم و بلاک شدن خود به خودی ایمیل‌های شما می‌شود. همین حالا سری به پوشه اسپم ایمیل خود بزنید. اگر تمامی ایمیل‌هایی که ارسال کرده‌اید خود به خود در این پوشه قرار گرفته است، مطمئن باشید عاملی مخرب تلفن همراه شما را مورد حمله قرار داده است.

فعال بودن کدهای مخربی که هکرها برای هک تلفن همراه  از آن استفاده می‌کنند باعث شده است تا ایمیل‌های شما به صورت خودکار اسپم شوند. حتی ممکن است هکرها از ایمیل شما در جهت پیشبرد اهداف پشت پرده خود استفاده می‌کنند.

امروزه بسیاری از افراد از پاپ آپ‌ها برای افزایش فالوور اینستاگرام و تلگرام استفاده می‌کنند. اما گاهی پاپ آپ‌های عجیب و غریبی نمایش داده می‌شود که نشانگر نفوذ یک عامل بیگانه یا مخرب به تلفن همراه شما است.
تجربه این مورد ممکن است معایب زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. بنابراین در صورت مشاهده چنین عاملی و اطمینان از هک شدن تلفن همراه ابتدا اپلیکیشن مخرب را یافته و حذف کنید. سپس در اولین زمان ممکن از یک وکیل سایبری کمک بگیرید.

نشانه های هک گوشی موبایلنشانه‌های سخت افزاری هک شدن تلفن همراه

 

همان گونه که در ابتدای این مقاله نیز اشاره کردیم، نشانه‌های هک شدن تلفن همراه تنها به نرم افزار تلفن همراه مرتبط نمی‌شود. گاهی سیستم سخت افزاری موبایل نیز با بیان نشانه‌هایی هک شدن موبایل شما را فریاد می‌زند‌. قبل از اینکه به بیان نشانه‌های سخت افزاری هک شدن تلفن همراه بپردازیم لازم است نکته‌ای را یادآور شویم. بروز نشانه‌های زیر تنها مختص هک شدن تلفن همراه نیست. ممکن است تلفن همراه شما  نیاز به تعمیر داشته باشد.

 از آنجایی که رد و بدل اطلاعات مهم موجود در تلفن همراه شما میان هکر و نرم افزارهای مخرب نیازمند مصرف شارژ فراوان است، کاهش شارژ می‌تواند نشانه هک شدن تلفن همراه باشد‌.

نمی‌توانیم بگوییم کاهش خود به خود شارژ تلفن همراه قطعا نشان دهند هک تلفن همراه است‌. ممکن است به پایان رسیدن عمر باتری دلیل اصلی کاهش شارژ باشد. بنابراین برای اطمینان بیشتر لازم است تلفن همراه خود را به یک تعمیرکار حرفه‌ای نشان دهید. اگر تعمیرکار سلامت دستگاه را تایید کرد می‌توانید اطمینان حاصل کنید که تلفن همراه شما هک شده است.

اگر برنامه‌هایی سنگین و پرحجم در تلفن همراه خود دارید یا اگر حافظه گوشی شما پر است طبیعی است تلفن همراه‌تان داغ کند. حتی هنگامی که برای ساعت‌های متمادی از تلفن همراه‌تان استفاده می‌کنید تجربه داغ کردن طبیعی است. اما اگر بدون دلیل تلفن همراه‌تان داغ کرده است قضیه کاملا متفاوت است.
فشار بالای ناشی از هک تلفن همراه و رساندن اطلاعات مهم به دست هکرها باعث می‌شود تا دستگاه شما داغ شود. بنابراین تجربه داغ شدگی خود به خود تلفن همراه یکی از اعلان‌های هک تلفن همراه محسوب می‌شود.

اگر چه خاموش و روشن شدن خودکار تلفن همراه همیشه نشانه هک تلفن همراه نیست‌. اما اگر به سادگی از کنار این موضوع بگذریم ممکن است ضررهای جبران ناپذیری را در آینده تجربه کنیم.
اگر از سلامت کامل تلفن همراه خود اطمینان دارید اما باز هم تلفن همراه شما به طور خودکار خاموش و روش می‌شود قطعا در خطر هک شدن قرار گرفته‌اید.

در بیشتر مواقع تجربه نویز و پارازیت می‌تواند نشان دهنده هک تلفن باشد. اگر مدتی است تماس‌هایتان به صورت خود به خود پارازیت پیدا می‌کند به سادگی از کنار این نشانه عبور نکنید.
نرم افزارهای مخربی که برای ضبط صدا و جاسوسی بر روی تلفن همراه شما نصب شده‌اند این توانایی را دارند تا در تماس‌های شما پارازیت بیندازند.

 

توجه: دقت کنید دارا بودن نشانه‌های بالا همیشه دلیل بر هک شدن تلفن همراه شما نیست. اما لازم است در صورت مشاهده این نشانه‌ها به تعمیرکار موبایل مراجعه کنید.
در صورتی که تعمیرکار موبایل سلامت کامل تلفن همراه شما را تایید کرد برای شکایت از هک تلفن همراه و پیگیری قانونی با ما در تماس باشید.

اگر متوجه شدید تلفن همراه شما هک شده است خونسردی خود را حفظ کنید و نگران نباشید.  می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی بیان شده در این وب سایت با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *