محافظت از کسب و کار در برابر جرایم سایبری

جرایم سایبری به صورت فزاینده ای در دنیای دیجیتال امروز، رواج یافته است و با پیشرفت روزافزون مجرمان در انجام عملیات هایشان، ایمن ماندن کسب و کارها در برابر این جرایم دشوار شده است.

جرایم سایبری بر تمامی مشاغل با هر اندازه ای تأثیر می گذارد، اما خوشبختانه اقداماتی هم وجود دارد که می توانید برای محافظت از کسب و کارها در برابر حملات سایبری انجام دهید.

چرا امنیت سایبری مهم و حیاتی می باشد؟

 

با توجه به افزایش نرخ تهدیدات امنیت سایبری، کسب و کارها باید امنیت سایبری را در اولویت قرار دهند. این افزایش حملات سایبری تا حدی نتیجه همه گیری است که بسیاری از کسب و کارها را مجبور به حرکت به سمت کار از راه دور کرده است.

وقوع حملات باج‌افزار در نیمه اول سال 2021، 93 درصد بیشتر از مدت مشابه در سال 2020 انجام شده است که روند افزایشی داشته است.

کسب‌وکارهای بیشتری در سال 2020 نسبت به سال 2019 مورد هدف مجرمان قرار گرفتند، به طوری که بسیاری از آنها باید چندین بار از شرکت خود در برابر حمله سایبری دفاع کنند. بر اساس گزارش در سال 2021 ، 28 درصد از مشاغلی که در سال 2020 حمله سایبری را تجربه کردند، چندین بار مورد هدف قرار گرفته اند.

 آماده سازی کسب و کارها

جهت آمادگی در برابر تهدید احتمالی، باید روند شناسایی، مدیریت و کاهش خطرات سایبری در برنامه ریزی تداوم کسب و کار گنجانده شود.

بخش های مختلف باید با هم همکاری کنند و مطمئن شوند که شرکت دارای برنامه ای جهت واکنش در برابر یک حمله سایبری ست. در این فرایند از یک استاندارد امنیت سایبری مورد اعتماد استفاده کنید.

اقداماتی جهت اطمینان از محافظت کسب و کاری در برابر جرایم سایبری:

 

آیا مجرمان سایبری کسب و کارهای کوچک را هدف قرار می دهند یا فقط به شرکت های بزرگ حمله می کنند؟

 

جرایم سایبری صرفاً شرکت های بزرگ و معتبر را مورد هدف قرار نمی دهند. یکی از روش هایی که هکرها از آن استفاده می کنند، سرقت داده‌های شرکت و تهدید به انتشار این داده ها می باشد.

 

 

اطلاعات مهم در کسب و کارها بزرگ و کوچک حرف اول را می زند. اگر نقطه ضعفی وجود داشته باشد و هکرها متوجه آن شوند، حتما به دنبال سوء استفاده از آن نقطه ضعف خواهند بود.

 

عدم آمادگی کسب و کارها در برابر وقوع حمله سایبری

حملات فیشینگ می‌توانند احتمال نقض داده‌ها را افزایش دهند. این حملات برای یک کسب و کار بسیار مخرب هستند. تنها هزینه ای که یک شرکت متحمل می شود، تنها، هزینه مربوط به حل مشکل یک حمله باج افزار نمی باشد.

بسیاری از هزینه ها در واقع ناشی از حل مشکل و از کار افتادگی می باشد و تنها مربوط به پرداخت مبلغ باج نمی شود.

آگاهی از سایر مسائلی که کسب و کارها می توانند در نتیجه مواجه با حمله سایبری تجربه کنند، حیاتی است، از جمله:

 

نتیجه گیری

کسب آگاهی در مورد حفظ امنیت کسب و کار در برابر جرایم سایبری ضروری می باشد. وکیل طباطبایی در این زمینه می تواند کمک های زیادی به شما ارائه دهد چرا که علاوه بر داشتن تخصص کافی تجربه های زیادی هم در حل این پرونده ها داشته است. توصیه می کنیم  مشاوره های لازم جهت در امان ماندن از این خطرات و همچنین دفاع از پرونده خود در صورت قربانی شدن را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *