حفاظت از اطلاعات شخصی

سازمان ها متوجه ی نیاز به نوآوری و حفاظت از اطلاعات شخصی و محرمانه مشتریان، کارمندان و شرکای تجاری خود شده اند. تضمین حریم خصوصی و امنیت در هر مرحله از چرخه حیات اطلاعات (به عنوان مثال، جمع آوری، استفاده، نگهداری، ذخیره سازی و حذف یا تخریب) بخاطر اجتناب از مسئولیت قانونی، حفظ انطباق با مقررات، محافظت از برند شما و حفظ اعتماد مشتری مهم تلقی میشود. این امر به ویژه در مورد سازمان‌هایی که به طور فزاینده‌ای در معرض نظارت جدی هیئت‌مدیره‌های داخلی و خارجی قرار دارند، صادق می باشد.

حادثه امنیت سایبری در هتل های ماریوت

در چند وقت اخیر، یک حادثه امنیت سایبری در هتل های ماریوت، سؤالاتی را در مورد اینکه چگونه این حادثه تا پایان تحقیقات شناسایی و مدیریت نشده، بوجود آورده است. هتل های ماریوت پس از نقض گسترده اطلاعات علاوه بر پرداخت جریمه ی بی سابقه ی 600 میلیون دلاری مجبور شدند تا با قانونگذاران ایالات متحده کنار آمده و “توافق” کنند. بخاطر مواجهه با چنین رسیدگی های جدی و شدیدی، شرکت ها به طور فزاینده ای از حریم خصوصی اطلاعات و شیوه های امنیتی خود دفاع می کنند. به عنوان مثال، اندکی پس از حادثه ماریوت، فیس بوک تغییراتی اساسی در رویکرد مربوط به مدیریت حریم خصوصی خود ایجاد کرد.

اهمیت حفظ حریم خصوصی اطلاعات

درک اهمیت حریم خصوصی اطلاعات در عصر دیجیتال، باید برای هر سازمانی در اقتصاد امروز مهم تلقی شود. شرکت‌ها باید به امنیت اطلاعات همانند سیستم‌های فیزیکی اهمیت دهند و  اولویت‌بندی لازم را انجام دهند. سازمان‌ها باید امنیت داده‌ها و حریم خصوصی آنها را در راس دستورالعمل های فناوری خود قرار دهند. در اینجا به تشریح برخی از روش های عملی جهت شروع و نحوه محافظت سازمان‌ها از اطلاعات خودشان می پردازیم. لازم به توضیح است که مقررات جهانی حفاظت از اطلاعات همچنان در حال افزایش می باشد.

 

حریم خصوصی و امنیت در عصر دیجیتال

فن‌آوری جدید، الزامات نظارتی و تهدیدهای رقابتی جدید می‌توانند موجب سردرگمی و خطر نقض قوانین و مقررات حریم خصوصی اطلاعات شوند. سازمان‌ها باید ضمن سرمایه‌گذاری در زمینه ی اجرای برنامه‌های قوی جهت حفظ حریم خصوصی اطلاعات، به بسیاری از مقررات جهانی جدید در رابطه با حفاظت از داده‌ها و الزامات امنیت اطلاعات پایبند باشند.  رعایت حریم خصوصی اطلاعات یک ضرورت استراتژیک برای مصرف کنندگان و سازمان ها می باشد. در مرحله ی بعد نیاز به سرمایه گذاری در فناوری ها و شیوه های جدید برای دستیابی به این هدف بدون داشتن عواقب ناشی از جریمه های چشمگیر می باشد. در عین حال هم مصرف کنندگان باید خواستار شفافیت در مورد نحوه استفاده و اشتراک گذاری اطلاعات شخصی شان از جانب نهادها باشند.

تعریف چرخه حیات اطلاعات

چرخه حیات اطلاعات، فرآیند چند لایه ای ست که در آن یک سازمان اطلاعات خود را جمع آوری، ذخیره، پردازش و نگهداری می کند. در واقع این چرخه، نشان دهنده چارچوبی ست که بر اساس آن یک سازمان تضمین می کند که افراد درستی به اطلاعات ایمن، دسترسی دارند. اطلاعات به شیوه ای مسئولانه از نظر زیست محیطی و با رعایت الزامات حذف مناسب اطلاعات حذف می شوند. از آنجایی که تمرکز بر حریم خصوصی اطلاعات ضروری ست، باید کاهش ریسک و رعایت آنها در اولویت قرار گیرد. در عین حال هم، مصرف کنندگان و کارکنان می توانند انتظار یک محیط اطلاعاتی امن را داشته باشند.

نحوه ی محافظت از اطلاعاتمان مان در برابر تهدیدات سایبری

امروزه نقض امنیت سایبری، سرقت اطلاعات و استفاده کلاهبردارانه از آنها تهدیدی رو به رشد برای تمامی مشاغل و سازمان ها محسوب می شود. در واکنش به این اقدامات، سازمان ها به دنبال راه هایی برای محافظت از خود در برابر تهدیدات سایبری هستند. پشتیبانی از هدف حفاظت جهت شناخت نحوه محافظت از داده‌های سازمان، اجرای کامل برنامه حفظ حریم خصوصی داده‌ها و اجتناب از جریمه‌ها بخاطر عدم رعایت بسیار مهم می باشد. رمزگذاری و حفظ حریم خصوصی هنگامی که اطلاعات حساس در معرض خطر باشند، حیاتی می باشد، بنابراین کسب و کارها و سازمان ها باید اطلاعات را رمزگذاری کرده و از آنها محافظت کنند. با رمزگذاری اطلاعات، سازمان‌ها می‌توانند اطمینان حاصل کنند که اطلاعات ذخیره شده، در برابر اقدامات مخرب احتمالی از سوی عوامل بد محافظت می شوند.

نتیجه گیری

سازمان‌ها برای حفاظت، استفاده و استفاده مجدد از اطلاعات، باید ریسک‌ها را تجزیه و تحلیل و شناسایی کنند و تحت کنترل قرار دهند.

وکیل طباطبایی با تجربه و دانش کافی خود در خصوصی جرایم مربوط به نقض اطلاعات می تواند بهترین راهکارها را به شما جهت ایمن ماندن در شرایط نقض داده ای ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *