[vc_row][vc_column][vc_column_text]

مجازات هک اینستاگرام و نحوه شکایت از آن:

با گسترش و پیشرفت فضای مجازی دست کلاه‌برداران نیز برای به تاراج بردن مال و آبروی مردم باز‌تر شده است. هک اینستاگرام یکی از روش‌های کلاه‌برداران اینترنتی برای دست‌یابی به اطلاع شخصی کاربران این اپلیکیشن می‌باشد. در این مقاله به بررسی مجازات هک اینستاگرام و راههای تشخیص آن می پردازیم
آگاهی و شناخت از مجازات هک اینستاگرام و همچنین نحوه شکایت از هک اینستاگرام برای تمامی کاربرانی که این اپلیکیشن را برای فعالیت انتخاب کرده‌اند لازم و ضروری است.

هک شدن تلفن همراه و رایانه:

امروزه واژه هک شدن تلفن همراه و رایانه به یکی از پرکاربردترین واژه‌هایی تبدیل شده که بسیار از زبان کاربران فضای مجازی شنیده می‌شود. از نظر لغوی هک به معنی به کار بردن اقداماتی مجرمانه به منظور دسترسی غیر مجاز به اکانت (حساب کاربری) یک فرد می‌باشد.
فضای مجازی و تلفن‌های همراه همچون گنجینه‌ای پر از اطلاعات مهم می‌باشند. دسترسی به این اطلاعات می‌تواند عواقب جبران ناپذیری را برای کاربران به دنبال داشته باشد. اهمیت این موضوع برای قانونگذاران باعث شده است تا مجازات سنگینی برای هکرهای فضای مجازی و سوء استفاده‌گران این فضا در نظر گرفته شود.
از آنجایی که جرایم رایانه‌ای انواع مختلفی دارند، طبیعی است که مجازات در نظر گرفته شده نیز متفاوت باشد.

مجازات هک اینستاگرام :

مطابق با قوانین وضع شده در رابطه با امنیت افراد در فضای مجازی، ورود غیر مجاز و بدون اجازه افراد به داده‌ها، شبکه‌های رایانه‌ای و اپلیکیشن‌های ارتباطی افراد جرم محسوب می‌شود.
چنانچه فردی بدون اجازه و با به کارگیری شیوه‌های مجرمانه رایج برای دسترسی به اطلاعات افراد در فضای مجازی، به اطلاعات حساب اینستاگرام وی دست یابد این فرد مجرم است. این فرد که عمل هک  اینستاگرام را مرتکب شده است باید مجازات در نظر گرفته شده را بپذیرد.
مجازات هک اینستاگرام به دو صورت حبس از نود و یک روز تا یک سال، پرداخت جرایم نقدی از پانصد هزار تومان تا یک میلیون یا هر دو در نظر گرفته می‌شود.

نحوه شکایت از هک اینستاگرام

یکی از سوالاتی که بسیار پرسیده می‌شود این است که چگونه باید از هک شدن اینستاگرام شکایت کرد؟ آیا امکان یافتن هکر وجود دارد؟
در ابتدا به پاسخ سوال دوم می‌پردازیم. بله پس از هک شدن اینستاگرام و اطلاع یافتن از این امر امکان شکایت و یافتن فرد متجاوز وجود دارد. پلیس فتا با به کارگیری اقدامات خاص هر چه سریع‌تر فرد هکر را می‌یابد. تنها کاری که لازم است شما انجام دهید این است که جرم رخ داده را به متخصصان فتا اعلام کنید.
نحوه شکایت از هک اینستاگرام بدین صورت است که فرد شاکی بایستی با در دست داشتن کارت شناسایی به دادسرای جرایم رایانه‌ای مراجعه کند. در این مراجعه اطلاعاتی همچون شماره تلفن یا ایمیلی که اکانت مربوطه بر آن نصب شده است از شاکی خواسته می‌شود.
پس از تنظیم شکوائیه مربوطه  اقدامات لازم برای یافتن مجرم صورت می‌گیرد. پس از یافتن او بر اساس جرم مرتکب شده قاضی پرونده دستور اجرای مجازات در نظر گرفته شده را صادر می‌کند.

راههای هک اینستاگرامراه‌کارهای تشخیص هک اینستاگرام

ممکن است این سوال برای‌تان پیش بیاید که چگونه باید متوجه شویم اکانت اینستاگرام‌مان هک شده یا خیر؟
برای پاسخ دادن به این پرسش در ابتدا لازم است اهداف هکرها از هک اینستاگرام را بدانیم. به طور کلی می‌توانیم بگوییم که پشت هک شدن اینستاگرام سه هدف قرار دارد:

با مراجعه به پروفایل کاربری خود از طریق قسمت Settings گزینه Security را لمس و سپس وارد login activity شوید.
شما اکنون توانایی مشاهده دسترسی‌ها را به صفحه اینستاگرامتان دارید. انتخاب گزینه Log Out موجب قطع این دسترسی می‌شود.

راههای تشخیص هک اینستاگرامراه‌کارهای جلوگیری از هک شدن اینستاگرام:

شما می‌توانید با به کارگیری یک سری اقدامات مانع هک شدن اینستاگرام شوید. برای جلوگیری از هک اینستاگرام توجه به چند نکته زیر لازم و ضروری است.

نکته اول: در انتخاب و استفاده از برنامه آنفالویاب توجه کنید. بیشتر هکران اینستاگرام با استفاده از اطلاعاتی که در اختیار این دسته برنامه‌ها قرار داده‌اید شما را هک می‌کنند. اگر به هر دلیلی علاقه‌مند به استفاده از برنامه آنفالویاب هستید، میتوانید با تغییر رمز ورود اینستاگرام خود کار هکران را سخت کنید.

نکته دوم: رمز عبور و اطلاعات مهم کاربری خود را در اختیار هیچ کس تغییر ندهید. چنانچه فکر می‌کنید کسی به اطلاعات کاربری شما دستیابی دارد هر چه سریع‌تر این اطلاعات را تغییر دهید.

نکته سوم: برخی از افراد چند اکانت در اینستاگرام دارند. این دسته از افراد برای جلوگیری از هک شدن اینستاگرام باید از انتخاب یک رمز واحد برای حساب‌ها خودداری کنند.
نکته چهارم: هر روز وارد قسمت تنظیمات اینستاگرام خود شوید و دسترسی‌های صورت گرفته به حساب‌تان را چک کنید. این امر باعث می‌شود در صورت وقوع جرم هک اینستاگرام هر چه سریع‌تر از این اقدام آگاهی یابید.

وکیل سایبری برای پیگیری هک اینستاگرام

یکی از اقداماتی که باید در جهت پیگیری و شکایت از هک اینستاگرام انجام دهید انتخاب وکیل است. از آنجایی که پیگیری جرایم سایبری کمی سخت‌تر از دیگر جرایم رخ داده است، مشاوره از یک وکیل آگاه نقش و تاثیر فراوانی در پیگیری از جرایم رخ داده دارد.

وکیل طباطبایی یکی از وکلای موفق حوزه سایبری می‌باشد که به دلیل تجربه‌ای که از فعالیت در حوزه سایبری دارد می‌تواند بهترین گزینه پیش رو برای انجام خدمات حقوقی سایبری باشد. خبر خوب اینکه امکان برخورداری از مشاوره آنلاین حقوقی سایبری و همچنین قبول وکالت برای تمامی هم وطنان عزیز از هر کجای ایران فراهم می‌باشد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *