اخاذی جنسی چیست؟ پول بده تا فیلمت برای فامیل و دوست هایت ارسال نشود

این روزها کلاهبرداران از طریق پروفایل هایی با تصاویر زنان جذاب از ویدیوهایی که مردان به صورت برهنه از خود تهیه می کنند، سو استفاده  می کنند و به اخاذی از این افراد می پردازند.

وکیل سایبری: این روزها کلاهبرداران و اخاذان به شیوه های نوین رو آورده اند و بدون آنکه آنها را حتی یکبار ببینیم، اقدام به کلاهبرداری از مردم می کنند. در جدیدترین شیوه دختران لوند و جذاب در اینستاگرام به شناسایی طعمه های خود می پردازند و بعد از شناسایی و گشودن باب صحبت، طعمه را به چت روم های اختصاصی برده و با زبان بازی از آنها فیلم های خصوصی طلب می کنند.

نمونه ای از اخاذی جنسی در کشورمان

سعید یکی از این قربانیان است که این دختران او را به انتشار فیلمی که خود سعید به صورت لخت از خودش تهیه کرده، تهدید می کنند. سعید30 سال دارد و در پایتخت مشغول به کار است. او وضع مالی خوبی دارد اما مثل مردان و زنان زیادی دیگری، او هم فرد بی ملاحظه ای است و به راحتی فریب می خورد.

سعید می گوید: “زنی جوان و جذاب، حدودا 30 ساله، پیامی در اینستاگرام برای من ارسال کرد و به من گفت که اطراف ما زندگی می کند. این زن جوان از من خواست که وارد تلگرام [پلت فرم چت آنلاین رمزگذاری شده، مشابه واتس اپ] و چت شوم، قبول کردم.»

 

ما خیلی زود وارد بحث جنسی شدیم. در عرض چند ساعت، یک ویدیوی کاملا واضح از اندام خصوصی ام برای این زن جوان فرستادم. وی با من صمیمی‌تر شد و به من گفت که “تحریک شده” و از صورتم عکس خواست. منِ ساده هم، عکسم را فرستادم.»

این قربانی اخاذی جنسی ادامه داد: «به محض ارسال عکس، پیام دیگری دریافت کردم. اما این بار پیغام از طرف یک مرد بود. او مبلغ زیادی از من درخواست کرد تا فیلم و تصاویر من را برای همه فالوورهایم در اینستاگرام، فیس بوک و یوتیوب نفرستد. فالوورهای من، دوستانم، خواهرانم، برادرزاده ها و خواهرزاده هایم و بسیاری از همکارانم بودند.»

من ترسیده بودم

وی ادامه داد: «ترسیدم. تمام اکانت هایم را پاک کردم. اما پول بیشتری ازم خواست و پافشاری و تهدیدهایش بیشتر و ترسناک‌تر می‌شدند. آن مرد به من گفت که بهم زمان بیشتری می‌دهد تا پول را فراهم کنم، اما نمی‌دانم این مدت چقدر ادامه پیدا می کند. من با پلیس صحبت کردم اما از آنجایی که نمی دانم این شخص کیست، آنها گفتند که منابع لازم را برای ردیابی او ندارند. این یک جنایت وحشتناک است و من هنوز نمی دانم چرا اینهمه احمق و ساده بودم که گرفتار آن شدم.»

سعید قربانی «اخاذی جنسی» شده است، اخاذی جنسی جنایت زیان باری است که در حال افزایش می باشد و ریشه کن کردن آن، تقریباً غیرممکن است.

اخاذی جنسی چگونه انجام می شود؟

اخاذی جنسی معمولاً با یک مکالمه آنلاین کوتاه بین افراد غریبه شروع می شود و همانطور که در نمونه بالا شاهد آن بودیم، معمولاً در یک پلت فرم رسانه های اجتماعی مانند: اسنپ چت یا اینستاگرام اتفاق می افتد.

قربانی به سرعت تحت فشار قرار می گیرد تا تصاویر یا فیلم های صمیمی خود را در اختیار فردی که با او صحبت می کند، قرار دهد.

فرد مقابل معمولا فردی جذاب و جنس مخالف می باشد. پس از دریافت فیلم و عکس، فرستنده با مبالغی که اغلب به چندین میلیون تومان می رسد، تهدید به باج گیری می شود. این ماجرا ممکن است منجر به فاجعه شود.

این جرم، از انواع جرایمی است که قربانی تا آخر عمر باید حق السکوت پرداخت کند و هیچگاه از دست اخاذان رها نمی شود.

مردان و زنانی که اخاذی جنسی را تجربه کرده‌اند، این تهدید را فراتر از بحث باج‌گیری آسیب‌رسان می دانند. واقعیت این است که آنها هیچ وقت اسم عاملان این جنایت را که در اینترنت پنهان شده‌اند و غیرقابل ردیابی هستند، نمی‌دانند.

آمار جهانی اخاذی جنسی در طول دوره همه گیری

موارد اخاذی جنسی ثبت شده در طول دوره همه گیری ، بین سال های 2020 تا 2021 بیش از 40 درصد افزایش یافته و 90 درصد قربانیان آن مردها بوده اند. در این دوره، مردم زمان بیشتری را در خانه می گذرانند و اغلب هم تنها بودند، در نتیجه براحتی طعمه کلاهبرداران می شدند.

اگر بسیاری از مردم به اندازه ای ساده هستند که عکس‌های خصوصی خود را در اینترنت پست می‌کنند، باید آماده ی مقابله با عواقب ناشی از آن هم باشند.

بسیاری از قربانیان این جرایم، جوان، تأثیرپذیر، و گهگاه تنها هستند و در مقابل سایر افراد ضعیف عمل می کنند. این قربانیان به راحتی متقاعد می شوند و اغلب فقط به دنبال یک دوست دختر می گردند.

نمونه ای دیگری از اخاذی جنسی

“من از طریق اسنپ چت با دختری چت می کردم و او شروع به فالو کردن من در اینستاگرام کرد.”

پس از ارسال تصاویر جنسی برای او، این دختر یک گروه اینستاگرامی با تعداد زیادی از دوستانم ایجاد کرده بود و تهدید کرد که تصاویری از من در این گروه منتشر خواهد کرد. او مبلغی به عنوان باج از من درخواست کرد و من این مبلغ را پرداخت کردم … اما با این همه عکس هایم را از طریق گروه اینستاگرام منتشر کرد.

راهکارهای برای جلوگیری از قربانی شدن

اما برای اینکه به دام این شیادان نیفتیم، چند راهکار ساده و کاربردی وجود دارد که عبارتند از:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *